Nestlé med i forskning på mat og bærekraft

PUBLISERT: 5 februar 2019
OPPDATERT: 26 januar


Sammen med partnere lanserer Nestlé prosjektet Future Food Initiative, et felles forskningsprogram for sveitsiske universiteter og industripartnere. 

Initiativet vil støtte Nestlé i utviklingen av tidsriktige, velsmakende, næringsrike og bærekraftige mat- og drikkevarer. 

Målet er å fremme forskning på mat
Initiativet samler ledende sveitsiske universiteter og selskaper innen ernæringsvitenskap og matteknologi.

Målet er å fremme forskning på mat- og ernæring innen områder som er relevante for forbrukere, og programmet vil også inkludere postdoktorstillinger, for å støtte unge forskere. 

De første forskningsprosjektene vil fokusere på plantebasert kost og gamle plantearter. 

Øker innovasjonstakten
– Vi akselererer nå innovasjonstakten i samarbeid med en rekke eksterne partnere, inkludert verdensledende universiteter, leverandører og kreative oppstartsselskaper fra hele verden, sier Stefan Palzer, Konserndirektør for teknologi i Nestlé. 

– Å ta tak i vitenskapelige spørsmål og utfordringer knyttet til mattrender og bærekraftig ernæring er avgjørende for oss i utviklingen av velsmakende og næringsrik mat for alle aldre.

Nestlé har verdens ledende forskningsnettverk knyttet til mat og drikke, med over 5.000 forskere. I 2017 investerte selskapet 14,6 milliarder kroner i forskning og utvikling.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red