Nescafé Gull driver veksten i salget for Nestlé i Norge

PUBLISERT: 19 april 2018
OPPDATERT: 26 januar


Nestlé solgte varer for i overkant av 170 milliarder kroner globalt i første kvartal. I Norge drives veksten av nye Nescafé Gull. 

– Det har vært en god start på året for Nestlé Norge innen flere katergorier, særlig takket være den store relanseringen av Nescafé Gull, sier Vladimir Wendl, landssjef for Nestlé i Norge. 

Krevende kontekst
– Vi er fornøyd, sett i lys av en forholdsvis krevende kontekst. Varehandelen i Norge har negativ vekst for første gang på 25 år. I tillegg vokser kjedenes egne merkevarer (EMV) mer enn noensinne. Man må jobbe hardt for markedsandeler, og det gleder meg å se at vi gjør nettopp det, med høy energi. 

– Fremover blir det viktig å bekrefte suksessen vi har hatt med Nescafé Gull, og få maksimalt ut av aktivitetene vi iverksetter. Distribusjon og synlighet ute i butikk er utrolig viktig, og her er vi gode. Q2 ser fortsatt krevende ut, men det lover godt, sier Wendl. 

Nestlé-konsernet har levert globale resultater for første kvartal av 2018. Fasiten viste en organisk vekst på 2,8 prosent, hvorav en volumvekst på 2,6 prosent og en prisvekst på 0,2 prosent. Total omsetning i perioden endte på 21,3 milliarder sveitserfranc, i overkant av 170 milliarder kroner. 

Solid start på året
– Alle regioner har bidratt til den solide starten på året, skriver konsernsjef Mark Schneider i en pressemelding. 

– Volumveksten er betydelig, mens prisveksten fortsatt er moderat. Vi har flere spennende innovasjoner på gang, og det motiverer, samtidig som at arbeidet med å optimere porteføljen går fremover, sammen med effektiviseringsinitiativer, og vi styrer mot guidingen for 2018 og målene for 2020, sier Schneider, 

Nestlé Norge inngår i Nestlé SA som er verdens ledende næringsmiddelkonsern innen ernæring, helse og velvære. Selskapets historie i Norge strekker seg helt tilbake til 1898 og oppkjøpet av Viking Melk. 

 

 

Les mer

Drupa skrur ned på antall messedager

Drupa fastholder sin fireårs syklus og har nå presentert datoene for neste messe som arrangeres våren 2028. Det som derimot endres på er antall messedager.
DRUPA24_01x

Nederlandske Albert Heijn selger sugerør av plast igjen

Plastsugerør er ikke godkjent av EU, men det stopper tilsynelatende ikke at de selges.
sugror-stor

Gallus lanserer et forskningsgjennombrudd - matt UV-inkjet

Gallus Group, et datterselskap av Heidelberger Druckmaschinen AG, lanserer nå det de kaller et forskningsgjennombrudd: Gallus MatteJet-teknologi.
MatteJet_01x

Nordisk Bioplastforening lobbyerte på EU-nivå

Nordisk Bioplastforening har nå åpnet en dør inn til EU via et møte med Pär Holmgren og Jessica Roswall i Brussel.
Bild-alla-trex

Siste nytt

Drupa skrur ned på antall messedager

Drupa fastholder sin fireårs syklus og har nå presentert datoene for neste messe som arrangeres våren 2028. Det som derimot endres på er antall messedager.
DRUPA24_01x

Nederlandske Albert Heijn selger sugerør av plast igjen

Plastsugerør er ikke godkjent av EU, men det stopper tilsynelatende ikke at de selges.
sugror-stor

Gallus lanserer et forskningsgjennombrudd - matt UV-inkjet

Gallus Group, et datterselskap av Heidelberger Druckmaschinen AG, lanserer nå det de kaller et forskningsgjennombrudd: Gallus MatteJet-teknologi.
MatteJet_01x

Nordisk Bioplastforening lobbyerte på EU-nivå

Nordisk Bioplastforening har nå åpnet en dør inn til EU via et møte med Pär Holmgren og Jessica Roswall i Brussel.
Bild-alla-trex