Nescafé Gull driver veksten i salget for Nestlé i Norge

PUBLISERT: 19 april 2018
OPPDATERT: 26 januar


Nestlé solgte varer for i overkant av 170 milliarder kroner globalt i første kvartal. I Norge drives veksten av nye Nescafé Gull. 

– Det har vært en god start på året for Nestlé Norge innen flere katergorier, særlig takket være den store relanseringen av Nescafé Gull, sier Vladimir Wendl, landssjef for Nestlé i Norge. 

Krevende kontekst
– Vi er fornøyd, sett i lys av en forholdsvis krevende kontekst. Varehandelen i Norge har negativ vekst for første gang på 25 år. I tillegg vokser kjedenes egne merkevarer (EMV) mer enn noensinne. Man må jobbe hardt for markedsandeler, og det gleder meg å se at vi gjør nettopp det, med høy energi. 

– Fremover blir det viktig å bekrefte suksessen vi har hatt med Nescafé Gull, og få maksimalt ut av aktivitetene vi iverksetter. Distribusjon og synlighet ute i butikk er utrolig viktig, og her er vi gode. Q2 ser fortsatt krevende ut, men det lover godt, sier Wendl. 

Nestlé-konsernet har levert globale resultater for første kvartal av 2018. Fasiten viste en organisk vekst på 2,8 prosent, hvorav en volumvekst på 2,6 prosent og en prisvekst på 0,2 prosent. Total omsetning i perioden endte på 21,3 milliarder sveitserfranc, i overkant av 170 milliarder kroner. 

Solid start på året
– Alle regioner har bidratt til den solide starten på året, skriver konsernsjef Mark Schneider i en pressemelding. 

– Volumveksten er betydelig, mens prisveksten fortsatt er moderat. Vi har flere spennende innovasjoner på gang, og det motiverer, samtidig som at arbeidet med å optimere porteføljen går fremover, sammen med effektiviseringsinitiativer, og vi styrer mot guidingen for 2018 og målene for 2020, sier Schneider, 

Nestlé Norge inngår i Nestlé SA som er verdens ledende næringsmiddelkonsern innen ernæring, helse og velvære. Selskapets historie i Norge strekker seg helt tilbake til 1898 og oppkjøpet av Viking Melk. 

 

 

Les mer

IPACK-IMA 2025 tilbyr gratis inngang

Med hallene fulle til randen og alle utstillingsflater utsolgt, er besøkskampanjen i full gang, og tilbyr gratis inngang for de som registrerer seg i løpet av februar måned.
IPACK-IMA 2025

Trumps stål- og aluminiumstoll kan gi flere PET-flasker

Donald Trumps handelstariffer, som inkluderer 25 prosent på stål og aluminium, kan bety at det vil bli produsert flere PET-flasker. Det melder avisen Washington Post.
coca-har

Storsatsing på drikkebegere i retursystem i Glasgow

Vi har fortalt om flere retur-/gjenbrukssystemer for kaffekopper og andre matserveringsbeholdere. Selv om mange av disse hadde bredere ambisjoner på regional eller til og med nasjonal skala (som ikke fungerte), er den siste trenden at "Closed Loop"-systemer skal rulles ut i et mer lokalt miljø som en by eller på et større sted.
Glasgow

Trump vil ikke ha "latterlig støtte til papirsugerør"

Stort og smått, slik kan man utvilsomt oppsummere Donald Trumps start på presidentperioden sin. Nå er sugerørene i fokus!
sugrorx

Siste nytt

IPACK-IMA 2025 tilbyr gratis inngang

Med hallene fulle til randen og alle utstillingsflater utsolgt, er besøkskampanjen i full gang, og tilbyr gratis inngang for de som registrerer seg i løpet av februar måned.
IPACK-IMA 2025

Trumps stål- og aluminiumstoll kan gi flere PET-flasker

Donald Trumps handelstariffer, som inkluderer 25 prosent på stål og aluminium, kan bety at det vil bli produsert flere PET-flasker. Det melder avisen Washington Post.
coca-har

Storsatsing på drikkebegere i retursystem i Glasgow

Vi har fortalt om flere retur-/gjenbrukssystemer for kaffekopper og andre matserveringsbeholdere. Selv om mange av disse hadde bredere ambisjoner på regional eller til og med nasjonal skala (som ikke fungerte), er den siste trenden at "Closed Loop"-systemer skal rulles ut i et mer lokalt miljø som en by eller på et større sted.
Glasgow

Trump vil ikke ha "latterlig støtte til papirsugerør"

Stort og smått, slik kan man utvilsomt oppsummere Donald Trumps start på presidentperioden sin. Nå er sugerørene i fokus!
sugrorx