Nå kommer Fjøsnissen tilbake på melkekartongene 

PUBLISERT: 5 november 2018
OPPDATERT: 26 januar

|

I fjor vant Fjøsnissen Gullfisken for årets TV-reklame og fikk 6000 følgere på Instagram. Denne julen er han tilbake for fullt på melkekartonger, sosiale medier og TV.

– Vi så at det norske folk ble veldig glad i den noe bestemte fyren som ble introdusert i fjor, sier direktør for kommunikasjon og bærekraft i TINE, Lars Galtung. 

– Fjøsnissen er en snodig kar med glimt i øyet, og vi tror mange trakk på smilebåndet av hans standhaftige forkjærlighet for skikkelig risengrynsgrøt med meierismør, som han bare får en gang i året. 

Den tradisjonelle fjøsnissen får hovedrollen 
Nisser har vært å se på Tinemelk-kartongene i mange år og har vært folkekjære motiver. Aldri har det vært så mye engasjement som da nissene forsvant i 2012, eller da de kom tilbake i 2014.

I fjor fornyet TINE det tradisjonsrike juledesignet som har vært på melkekartongene siden 90-tallet, og i år går Fjøsnissen inn i hovedrollen, også på kartongen. 

– Juledesignet er en del av en større julekampanje fra TINE hvor Fjøsnissen er sentral. Vi vet at forbrukerne trykket Fjøsnissen til sitt bryst i fjor og i år kommer han til å fortelle om sine store og små utfordringer i julestria, sier Galtung.

Hver kartong har sin egen historie 
På årets kartonger kan man hjelpe Fjøsnissen med å finne igjen redskaper han har rotet bort i juleforberedelsene.

Han er en matglad type som gjerne hjelper til med forberedelsene, men han har også 10 tommeltotter. Han roter og glemmer hvor han har lagt fra seg tingene.

– Vi vet at folk bruker mye tid på å se på melkekartongene når de samles rundt frokostbordet i jula. Vi håper både store og små vil engasjere seg i å hjelpe Fjøsnissen, sier Galtung. 
 
Ingen ulv på kartongen i år
I fjor fikk designen på julekartongene stor oppmerksomhet på grunn av rovdyr, deriblant ulv, avbildet på kartongen. 

– Vi kan ikke svare på om det er Fjøsnissen selv som har fjernet ulven, men vi forstår at det var delte meninger om designet vi hadde i fjor.

– Det ble imidlertid slik at det kun var Fjøsnissen som møtte opp på casting og merkelig nok ingen konkurrenter, verken dyr eller folk. Det blir bare en sjef på julekartongene i år og det er Fjøsnissen, avslutter Galtung. 

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red