Emballasjeløsningene som Metsä Board viser på Luxe Pack 2018 er innovative og bærekraftige, samtidig som de er spesielt designet for luksus og kreative applikasjoner.
I tillegg til premiumkartong skal Metsä Board presentere emballasjeanalyser og en designservice som omfatter material- og strukturanalyse og modifisering av eksisterende emballasje til kundetilpasset design.
SkinCare 2.0
Den innovative og prisvinnende gaveemballasjen SkinCare 2.0, der plast erstattes med fiberbasert material, blir også løftet fram. Ytteresken er produsert med en ny støpeprosess, mens de tre innereskene er laget av lettvektskartong.Innereskene har en unik åpne- og lukkemekanisme kombinert med optimal kjørbarhet ved konvertering.
En studie av et kundeeksempel viser hvordan emballasjedesign kommuniserer med alle deler i verdikjeden og hvorfor design skal være en del av varemerkets kjerne.
Emballasjen til Arctic Blue Gin, som vant «2018 Spirit of the Year», viser hvordan designprosessen optimerte kartongen på alle områder for å skape en oppsiktsvekkende og bærekraftig løsning.
Bærekraftig emballasje på luksusvarer
Salgsdirektøren i Brand Owners Team, Christophe Baudry, forklarer behovet for å hjelpe eier av luksusvaremerker å skape miljømessig bærekraftige emballasjeløsninger.
– Utfordringen som møter mange luksusmerker er å beholde og utvikle posisjonen og samtidig møte kundekrav til mindre emballasje og emballasje med bedre miljøegenskaper.
– Gjennom å kombinere miljøfordelene ved lettvekts kartong med innovativ emballasjedesign kan kunder oppnå en enda mer bærekraftig løsning. Vår rolle er derfor å inspirere varemerkeeiere, konverterere og designere med vår kartong av ferskfiber og vår prisvinnende design av emballasje.