Metsä viser bærekraftige løsninger på Luxe Pack 

PUBLISERT: 12 september 2018
OPPDATERT: 26 januar

|

Emballasjeløsningene som Metsä Board viser på Luxe Pack 2018 er innovative og bærekraftige, samtidig som de er spesielt designet for luksus og kreative applikasjoner.

I tillegg til premiumkartong skal Metsä Board presentere emballasjeanalyser og en designservice som omfatter material- og strukturanalyse og modifisering av eksisterende emballasje til kundetilpasset design.

SkinCare 2.0
Den innovative og prisvinnende gaveemballasjen SkinCare 2.0, der plast erstattes med fiberbasert material, blir også løftet fram. Ytteresken er produsert med en ny støpeprosess, mens de tre innereskene er laget av lettvektskartong.Innereskene har en unik åpne- og lukkemekanisme kombinert med optimal kjørbarhet ved konvertering.

En studie av et kundeeksempel viser hvordan emballasjedesign kommuniserer med alle deler i verdikjeden og hvorfor design skal være en del av varemerkets kjerne.
Emballasjen til Arctic Blue Gin, som vant «2018 Spirit of the Year», viser hvordan designprosessen optimerte kartongen på alle områder for å skape en oppsiktsvekkende og bærekraftig løsning.

Bærekraftig emballasje på luksusvarer
Salgsdirektøren i Brand Owners Team, Christophe Baudry, forklarer behovet for å hjelpe eier av luksusvaremerker å skape miljømessig bærekraftige emballasjeløsninger.

– Utfordringen som møter mange luksusmerker er å beholde og utvikle posisjonen og samtidig møte kundekrav til mindre emballasje og emballasje med bedre miljøegenskaper.

– Gjennom å kombinere miljøfordelene ved lettvekts kartong med innovativ emballasjedesign kan kunder oppnå en enda mer bærekraftig løsning. Vår rolle er derfor å inspirere varemerkeeiere, konverterere og designere med vår kartong av ferskfiber og vår prisvinnende design av emballasje.

 

 

Siste nytt

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Les mer

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot