Metsä board viser hvite kraftlinere på FEFCO

PUBLISERT: 5 oktober 2017
OPPDATERT: 26 januar



På Fefco Technical Seminar 11.-13. oktober i Wien vil Metsä Board vise sitt nylanserte og enhetlige produkt- og servicekonsept for hvite kraftlinere.

Metsä Board arbeider aktivt med å redusere karbonavtrykket i sine fabrikker og har vunnet internasjonale priser for dette. Leena Ylinemi, Technical Marketing Director i Metsä Board vil beskrive dette i detalj i session 4 på FEFCO Spotlight Presentation den 12. oktober kl 11:00.

Økt styrke og trykkbarhet på bølgepapp
De hvite kraftlinerne gir økt styrke og trykkbarhet til bølgepappemballasje. Materialene kan brukes som liner på emballasjens utside eller innside, eller som fluting. Dette gir mange muligheter for å lage emballasje med en større forbrukeropplevelse og lavere miljøpåvirkning.

– Høykvalitets emballasje i bølgepapp spiller en stadig større rolle når det gjelder å promotere og skille produkter og varemerker fra hverandre. Dette gjelder spesielt med nå som netthandelen øker, sier Veijo Korkalainen, Commercial Director White Kraftliners.

– Vi er også bevisste på emballasjematerialets rolle i den sirkulære økonomien blir stadig viktigere. Derfor utvikler vi stadig nye løsninger for å redusere emballasjevekten og erstatte ikke-fornybare materialer.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red