Metsä Board får prisen EcoVadis Gold nok en gang 

PUBLISERT: 27 juni 2018
OPPDATERT: 26 januar


Den finske produsenten av kartong fra ferskfiber Metsä Board blir igjen rangert på gullnivå for sitt arbeid med bærekraft og sosialt ansvar (CSR).

Av samtlige leverandører i alle kategorier rangeres Metsä Board blant de 1 prosent beste selskapene av EcoVadis.

Bærekraft må gå lenger enn lover
– Dette er en viktig prestasjon, ettersom EcoVadis vurdering blir en stadig viktigere guide for våre kunder når de vurderer sin leverandørers innsats når det gjelder bærekraft og sosialt ansvar, sier Anne Uusitalo, Product Safety and Sustainability Director i Metsä Board.

– Vår overbevisning er at bærekraft må gå lenger enn lovfestede regler og myndighetskrav til også å omfatte hvordan bedriftene utfører sin økonomiske, sosiale og miljømessige påvirkning. Det samme gjelder relasjonene til kunder, ansatte, leverandører og myndigheter.

EvoVadis evalueringsgruppe la vekt på at Metsä Board er på A-listen i CDP-programmet for vann, klima og verdikjede, samt at de har lederskapsstatus i CDP Forest-program.

Global basis
Ecovadis driver en plattform som gir bedrifter mulighet til å bedømme sine leverandørers innsats på global basis når det gjelder miljø og sosialt ansvar. Kriteriene omfatter fire områder: Miljø, arbeidsforhold, bærekraftige innkjøp og rettferdige forretningsmetoder.

Metodikken og kriteriene som brukes er på linje med standarden for Corporate Social Responsibility (CSR), inkludert Global Reporting Initiative (GRI), UN Global Compact og ISO 26000.

 

 

Les mer

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex

Siste nytt

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex