Piper-Heidsieck har valgt metallemballasje fra Crown for å markedsføre den offisielle champagnen i forbindelse med tennisturneringen Australian Open.
Turneringen arrangeres 14. – 27. januar 2019 og er dermed den første av fire Grand Slam tennisturnering i år.
Emballasjen som ble valgt fra Crown Aerosols & Promotional Packaging Europe skal brukes i et begrenset opplag. Designen på metallboksene er inspirert av røret som nye tennisballer pakkes i.
Stålboksene i rødt og gull viser baller som tilsynelatende spretter rundt på emballasjen. Rødfargen er påført med matt finish, mens logoen i gull og ballene er gravert for å forsterke emballasjens visuelle og taktile egenskaper.
Kan brukes igjen og igjen
Metallemballasje er valgt for å forsterke merkevarens premiumattributter. Det er forventet at mange av de besøkende på turneringen vil beholde boksene som suvenirer. Men skulle de havne i resirkuleringsloopen, får de ingen tap av egenskaper i prosessen.
Metall kan brukes igjen og igjen til samme formål i evighet. Dette bidraget til sirkulær økonomi appellerte sterkt til Piper, det det blir stadig viktigere for merkevareeierne å vurdere miljøpåvirkningen fra emballasjen.
– Både Crown og Piper-Heidsieck er glade for å kunne forsterke forbrukeropplevelsen med en premium champagne i perfekt emballasje, sier Veronique Curulla, markedssjef i Crown Aerosols & Promotional Packaging Europe.