Metallemballasje brukes for å feire Australian Open

PUBLISERT: 13 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar


Piper-Heidsieck har valgt metallemballasje fra Crown for å markedsføre den offisielle champagnen i forbindelse med tennisturneringen Australian Open.

Turneringen arrangeres 14. – 27. januar 2019 og er dermed den første av fire Grand Slam tennisturnering i år.

Emballasjen som ble valgt fra Crown Aerosols & Promotional Packaging Europe skal brukes i et begrenset opplag. Designen på metallboksene er inspirert av røret som nye tennisballer pakkes i.

Stålboksene i rødt og gull viser baller som tilsynelatende spretter rundt på emballasjen. Rødfargen er påført med matt finish, mens logoen i gull og ballene er gravert for å forsterke emballasjens visuelle og taktile egenskaper.

Kan brukes igjen og igjen
Metallemballasje er valgt for å forsterke merkevarens premiumattributter. Det er forventet at mange av de besøkende på turneringen vil beholde boksene som suvenirer. Men skulle de havne i resirkuleringsloopen, får de ingen tap av egenskaper i prosessen.

Metall kan brukes igjen og igjen til samme formål i evighet. Dette bidraget til sirkulær økonomi appellerte sterkt til Piper, det det blir stadig viktigere for merkevareeierne å vurdere miljøpåvirkningen fra emballasjen.

– Både Crown og Piper-Heidsieck er glade for å kunne forsterke forbrukeropplevelsen med en premium champagne i perfekt emballasje, sier Veronique Curulla, markedssjef i Crown Aerosols & Promotional Packaging Europe.

 

 

Les mer

Du går vel ikke glipp av Packnorth Award 2024?

Bidragene til Packnews Award kommer nå inn til Packnews tett i tett. Det er fjerde gang konkurransen arrangeres og i år er prisutdelingen tilbake på Scanpack. Årets konkurranse byr på nyheter.
PNA-head-240627x

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Miljøvennlig, resirkulerbar fiskekasse

Nå som David Beckham er i Norge og fisker kan det kanskje være på plass med en fiskenyhet?
DryPack_2024_sRGB

RK Grafisk først i Norden med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter for etterbehandling med dellakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Avtalen ble gjort på Drupa og installasjonen vil være den første i Norden.
KM-RK-Grafisk

Siste nytt

Du går vel ikke glipp av Packnorth Award 2024?

Bidragene til Packnews Award kommer nå inn til Packnews tett i tett. Det er fjerde gang konkurransen arrangeres og i år er prisutdelingen tilbake på Scanpack. Årets konkurranse byr på nyheter.
PNA-head-240627x

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Miljøvennlig, resirkulerbar fiskekasse

Nå som David Beckham er i Norge og fisker kan det kanskje være på plass med en fiskenyhet?
DryPack_2024_sRGB

RK Grafisk først i Norden med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter for etterbehandling med dellakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Avtalen ble gjort på Drupa og installasjonen vil være den første i Norden.
KM-RK-Grafisk