Metallemballasje brukes for å feire Australian Open

PUBLISERT: 13 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar


Piper-Heidsieck har valgt metallemballasje fra Crown for å markedsføre den offisielle champagnen i forbindelse med tennisturneringen Australian Open.

Turneringen arrangeres 14. – 27. januar 2019 og er dermed den første av fire Grand Slam tennisturnering i år.

Emballasjen som ble valgt fra Crown Aerosols & Promotional Packaging Europe skal brukes i et begrenset opplag. Designen på metallboksene er inspirert av røret som nye tennisballer pakkes i.

Stålboksene i rødt og gull viser baller som tilsynelatende spretter rundt på emballasjen. Rødfargen er påført med matt finish, mens logoen i gull og ballene er gravert for å forsterke emballasjens visuelle og taktile egenskaper.

Kan brukes igjen og igjen
Metallemballasje er valgt for å forsterke merkevarens premiumattributter. Det er forventet at mange av de besøkende på turneringen vil beholde boksene som suvenirer. Men skulle de havne i resirkuleringsloopen, får de ingen tap av egenskaper i prosessen.

Metall kan brukes igjen og igjen til samme formål i evighet. Dette bidraget til sirkulær økonomi appellerte sterkt til Piper, det det blir stadig viktigere for merkevareeierne å vurdere miljøpåvirkningen fra emballasjen.

– Både Crown og Piper-Heidsieck er glade for å kunne forsterke forbrukeropplevelsen med en premium champagne i perfekt emballasje, sier Veronique Curulla, markedssjef i Crown Aerosols & Promotional Packaging Europe.

 

 

Les mer

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex

Siste nytt

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex