Metallemballasje brukes for å feire Australian Open

PUBLISERT: 13 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar


Piper-Heidsieck har valgt metallemballasje fra Crown for å markedsføre den offisielle champagnen i forbindelse med tennisturneringen Australian Open.

Turneringen arrangeres 14. – 27. januar 2019 og er dermed den første av fire Grand Slam tennisturnering i år.

Emballasjen som ble valgt fra Crown Aerosols & Promotional Packaging Europe skal brukes i et begrenset opplag. Designen på metallboksene er inspirert av røret som nye tennisballer pakkes i.

Stålboksene i rødt og gull viser baller som tilsynelatende spretter rundt på emballasjen. Rødfargen er påført med matt finish, mens logoen i gull og ballene er gravert for å forsterke emballasjens visuelle og taktile egenskaper.

Kan brukes igjen og igjen
Metallemballasje er valgt for å forsterke merkevarens premiumattributter. Det er forventet at mange av de besøkende på turneringen vil beholde boksene som suvenirer. Men skulle de havne i resirkuleringsloopen, får de ingen tap av egenskaper i prosessen.

Metall kan brukes igjen og igjen til samme formål i evighet. Dette bidraget til sirkulær økonomi appellerte sterkt til Piper, det det blir stadig viktigere for merkevareeierne å vurdere miljøpåvirkningen fra emballasjen.

– Både Crown og Piper-Heidsieck er glade for å kunne forsterke forbrukeropplevelsen med en premium champagne i perfekt emballasje, sier Veronique Curulla, markedssjef i Crown Aerosols & Promotional Packaging Europe.

 

 

Siste nytt

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Les mer

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot