Merkevaresjef for Freia vant prisen "Årets markedsfører"

PUBLISERT: 16 desember 2018
OPPDATERT: 26 januar


Mondelez’ Brand Manger Monica Paulsen Ygre har vunnet Ledertalentenes prestisjefylte pris som “Årets markedsfører” 2018. 

I sterk konkurranse med andre talenter går hun av med seieren for hennes solide arbeid i markedsføringen av Freia Melkesjokolade. Brettspillkampanjen på innsiden av sjokoladeplatene har vært en av årets sterke kampanjer.

Ikonisk merkevare
E24 har de siste 10 årene delt ut pris til de største ledertalentene innen næringslivet. Fredag 7. desember ble vinnerne for 2018 annonsert. Brand Manager for Freia sjokoladeplater, Monica Paulsen Ygre var glad og stolt da hun mottok nyheten om at hun var kåret til «Årets markedsfører».

– Freia Melkesjokolade har vært produsert på Rodeløkka siden 1906. Å være med på å påvirke en slik ikonisk merkevare er veldig spennende, sier Monica. 

– Denne utmerkelsen er en energiinnsprøytning for meg til å fortsette å utvikle meg, skape flere nye Freia sjokoladeprodukter for det norske folk og videre markedsføre «Et lite stykke Norge» på best mulig måte.

Etablert i 1889
Freia sjokoladefabrikk ble etablert i 1889 på Rodeløkka i Oslo og har siden den tid produsert sjokolade til det norske folk midt i hjerte av Oslo. 

Merkevarer som Freia Melkesjokolade, Kvikk Lunsj, Twist, Japp, Kong Haakon, M, Non Stop, Smil etc. har blitt utviklet av sjokoladeprodusenten siden den tid, tidløse klassikere som den dag i dag er Nordmenns favoritter. Freia er i dag eid av snacking selskapet Mondelez International.

– Jeg synes det er utrolig spennende å utvikle nye forbrukerengasjerende produkter og merkevareaktiviseringer for et av Norges mest populære merkenavn Freia Melkesjokolade, sier Monica. 

 

 

Siste nytt

Finsk lakris i ny emballasje deltar i Packnorth Award 2025

Det finske selskapet Kouvolan Lakritsi konkurrerer i årets Packnorth Award med sitt nye, resirkulerbare Laku-krus, laget av jomfrufiber. Den erstatter plastposer med lakris.
Lakritsxx
Finsk lakris i ny emballasje deltar i Packnorth Award 2025

Mondelez emballasjer kan nå skannes med Bower-appen

Mondelez Norden har innledet et samarbeid med Bower som gjør det mulig for forbrukere å skanne emballasjen sin før den kildesorteres.
bower
Mondelez emballasjer kan nå skannes med Bower-appen

Undersøkelse: Mange har problemer med å åpne vriene emballasjer

Når det kreves skarpe verktøy eller hjelp for å åpne et medisinglass eller en matemballasje, er det noe galt. For mange med revmatisme er dette hverdagen – men en ny undersøkelse fra Novus viser at problemer med emballasjer som er tungvinte å åpne er utbredt i hele befolkningen.
uk-enkat-utvaldx
Undersøkelse: Mange har problemer med å åpne vriene emballasjer

Labelexpo utvides med falsekartong

Fra og med i år inkluderer Labelexpo Europe som arrangeres i Barcelona fra 16.–19. September, falsekartongteknologi sammen med etiketter og fleksibel emballasje.
Screenshot
Labelexpo utvides med falsekartong

Les mer

Finsk lakris i ny emballasje deltar i Packnorth Award 2025

Det finske selskapet Kouvolan Lakritsi konkurrerer i årets Packnorth Award med sitt nye, resirkulerbare Laku-krus, laget av jomfrufiber. Den erstatter plastposer med lakris.
Lakritsxx
Finsk lakris i ny emballasje deltar i Packnorth Award 2025

Mondelez emballasjer kan nå skannes med Bower-appen

Mondelez Norden har innledet et samarbeid med Bower som gjør det mulig for forbrukere å skanne emballasjen sin før den kildesorteres.
bower
Mondelez emballasjer kan nå skannes med Bower-appen

Undersøkelse: Mange har problemer med å åpne vriene emballasjer

Når det kreves skarpe verktøy eller hjelp for å åpne et medisinglass eller en matemballasje, er det noe galt. For mange med revmatisme er dette hverdagen – men en ny undersøkelse fra Novus viser at problemer med emballasjer som er tungvinte å åpne er utbredt i hele befolkningen.
uk-enkat-utvaldx
Undersøkelse: Mange har problemer med å åpne vriene emballasjer

Labelexpo utvides med falsekartong

Fra og med i år inkluderer Labelexpo Europe som arrangeres i Barcelona fra 16.–19. September, falsekartongteknologi sammen med etiketter og fleksibel emballasje.
Screenshot
Labelexpo utvides med falsekartong