Merkevaresjef for Freia vant prisen "Årets markedsfører"

PUBLISERT: 16 desember 2018
OPPDATERT: 26 januar


Mondelez’ Brand Manger Monica Paulsen Ygre har vunnet Ledertalentenes prestisjefylte pris som “Årets markedsfører” 2018. 

I sterk konkurranse med andre talenter går hun av med seieren for hennes solide arbeid i markedsføringen av Freia Melkesjokolade. Brettspillkampanjen på innsiden av sjokoladeplatene har vært en av årets sterke kampanjer.

Ikonisk merkevare
E24 har de siste 10 årene delt ut pris til de største ledertalentene innen næringslivet. Fredag 7. desember ble vinnerne for 2018 annonsert. Brand Manager for Freia sjokoladeplater, Monica Paulsen Ygre var glad og stolt da hun mottok nyheten om at hun var kåret til «Årets markedsfører».

– Freia Melkesjokolade har vært produsert på Rodeløkka siden 1906. Å være med på å påvirke en slik ikonisk merkevare er veldig spennende, sier Monica. 

– Denne utmerkelsen er en energiinnsprøytning for meg til å fortsette å utvikle meg, skape flere nye Freia sjokoladeprodukter for det norske folk og videre markedsføre «Et lite stykke Norge» på best mulig måte.

Etablert i 1889
Freia sjokoladefabrikk ble etablert i 1889 på Rodeløkka i Oslo og har siden den tid produsert sjokolade til det norske folk midt i hjerte av Oslo. 

Merkevarer som Freia Melkesjokolade, Kvikk Lunsj, Twist, Japp, Kong Haakon, M, Non Stop, Smil etc. har blitt utviklet av sjokoladeprodusenten siden den tid, tidløse klassikere som den dag i dag er Nordmenns favoritter. Freia er i dag eid av snacking selskapet Mondelez International.

– Jeg synes det er utrolig spennende å utvikle nye forbrukerengasjerende produkter og merkevareaktiviseringer for et av Norges mest populære merkenavn Freia Melkesjokolade, sier Monica. 

 

 

Les mer

Oppstart for Re3-plast: Reduce, Reuse, Recycle

Den 5. og 6. mars hadde Grønn plattform-prosjektet Re3-plast oppstart hos Nofima i Ås. Prosjektet ledes av Marit Kvalvåg Pettersen, seniorforsker i Nofima, og eies av Nortura ved Per Berg.
re3plast

Konsumentene katalysator for nye bærekraftige emballasjeløsninger

Det er oss forbrukere som driver utviklingen av ny, bærekraftig, emballasje og plastemballasje er ille ute, ifølge en undersøkelse fra Tetra Pak.
ryoji-iwata-IBaVuZsJJTo-unsplashx

Ny teknikk gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksible emballasjer

Aptar CSP Technologies og ProAmpac har utviklet en teknologi som gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksibel emballasje.
proampac-and-aptar-1709018491x

Lanserer mat-trau av 100% resirkulerte materialer

Klöckner Pentaplast (kp) sier de lanserer en viktig milepæl i matemballasjeindustrien og har lansert de første mattrauene bestående av hundre prosent resirkulert PET (rPET) som utelukkende kommer fra trau.
KP-trayx

Siste nytt

Oppstart for Re3-plast: Reduce, Reuse, Recycle

Den 5. og 6. mars hadde Grønn plattform-prosjektet Re3-plast oppstart hos Nofima i Ås. Prosjektet ledes av Marit Kvalvåg Pettersen, seniorforsker i Nofima, og eies av Nortura ved Per Berg.
re3plast

Konsumentene katalysator for nye bærekraftige emballasjeløsninger

Det er oss forbrukere som driver utviklingen av ny, bærekraftig, emballasje og plastemballasje er ille ute, ifølge en undersøkelse fra Tetra Pak.
ryoji-iwata-IBaVuZsJJTo-unsplashx

Ny teknikk gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksible emballasjer

Aptar CSP Technologies og ProAmpac har utviklet en teknologi som gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksibel emballasje.
proampac-and-aptar-1709018491x

Lanserer mat-trau av 100% resirkulerte materialer

Klöckner Pentaplast (kp) sier de lanserer en viktig milepæl i matemballasjeindustrien og har lansert de første mattrauene bestående av hundre prosent resirkulert PET (rPET) som utelukkende kommer fra trau.
KP-trayx