Maud Rahm har tiltrådt som ny VD i Lexit Group Sweden

PUBLISERT: 16 september 2020
OPPDATERT: 26 januar

Maud Rahm er ny VD for Lexit Group Sweden.|Sjur Skjæveland holdt et innlegg på Emballasjedagene 2019.

Maud Rahm har tiltrådt stillingen som VD i Lexit Group Sweden. Det er en av veteranene i bransjen som nå har tatt på seg et nytt VD-oppdrag.

Maud Rahm har lang fartstid i den skandinaviske emballasjeindustrien. Hun var i mange år CEO for Flextrus Gruppen og før det salgssjef i samme selskap. Rahm har også erfaring som administrerende direktør for Amcor i Drammen i Norge.

Skandinavisk selskap

Lexit Group er et skandinavisk selskap med virksomhet innenfor merke- og emballasjeløsninger og teknologiløsninger for digitalisering og effektivisering av operative prosesser.
Selskapet er en ledende leverandør av etiketter i det norske og svenske markedet, spesielt mot næringsmiddelindustrien.

Det svenske datterselskapet er basert i i Mölnlycke utenfor Göteborg, der Lexit har egen produksjon av etiketter.

Maud Rahm tar ledelsen for merke- og emballasjevirksomheten i Sverige og overordnet for selskapet.

Vil bruke erfaringen med fleksibel emballasje

– Jeg ser frem til å bruke min erfaring fra den fleksible siden og kombinere den med ytterligere en ny retning i emballasjeindustrien. Det blir en spennende reise fremover hos Lexit som satser stort både på dagens og fremtidens merke- og emballasjeløsninger, sier Rahm.

Hun bringer med seg solid erfaring både innen salg og produksjon og drives av nettopp kombinasjonen av begge områdene. Hennes engasjement for kunder, medarbeidere og utviklingsarbeid blir viktig for Lexit fremover.

Sjur Skjæveland, styreleder og konsernsjef i Lexit Group, holdt et innlegg på Emballasjedagene 2019.

– Vi er svært glade for å ha fått en så erfaren og markant leder til å overta roret i vårt svenske selskap, sier styreleder i Lexit Group Sweden og konsernsjef i Lexit-gruppen, Sjur Skjæveland.

De siste årene har Lexit Groups CFO, Eivind Hatlelid, fungert som VD i det svenske selskapet. Hatlelid fortsetter i CFO-rollen for Lexit-konsernet.

Om Lexit Group

Lexit er etablert med i alt seks kontorer i Norge, Sverige og Danmark. Konsernet har 130 ansatte og omsetter årlig for i overkant av 400 millioner NOK. Selskapet er eid av et investeringsfond sammen med ledelse og ansatte.

Når det gjelder merke- og emballasjeløsninger, leverer Lexit bredden av hva som trengs i integrerte løsninger inkludert etiketter, emballasje, merkeutstyr for produksjon, printere og software for å støtte digital arbeidsflyt i design, ordre, varedeklarasjon og for styring av merkeprosessene. De siste årene har Lexit utvidet produktporteføljen ved å investere i egen produksjon av linerlessetiketter (sleeves). Selskapet var først ut i Sverige med dette konseptet.

Lexits teknologiløsninger kombinerer industriell hardware og programvare for å drive effektivisering i operativ drift i produksjon, innen lager og logistikk og i retail. Fagområder inkluderer blant annet datafangst og mobility services, utstyrskontroll, RFID og industriell IoT og POS/retail.

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar