Luksus-cognac tilbyr kundekontakt via NFC

PUBLISERT: 10 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar


Remy Cointreau integrerer NFC-teknologi fra NXP Semiconductos og Selinko i korken på alle flaskene til Louis XIII luksusmerke for cognac.

Teknologien gjør det mulig for kundene å registrere sitt kjøp og bli medlem i Louis XIII Society, en privat klubb der medlemmer tilbys eksklusivt innhold, unike opplevelser og personlige tjenester gjennom smarttelefonen.

Skanning av korken gir tilgang til medlemskap
Brikken leveres av NXP, mens Selinko leverer NFC-ekspertise og programvaren som linker kunden til Louis XIII-samfunnet. Bedriftene sier at dette er et perfekt eksempel på hvordan oppkobling av gjenstander til IoT gir eksklusive opplevelser for verdifulle kunder.

Etter at forseglingen er fjernet, kan kunden skanne korken med smarttelefonen for å få tilgang til Louis XIII landingsside, der de kan lage eller logge inn på sin konto. Flaskenummeret blir registrert automatisk. 

Forseglingens autentisitet verifiseres, og kunden varsles dersom flasken har blitt åpnet tidligere.

Personlige fordeler
Medlemskapet i Louis XIII Society gir tilgang til tjenester som kundetilpasset gravering på flasken, forhåndsbestilling av serien i begrenset opplag og kontakt med en personlig rådgiver for unike smaksopplevelser.

Medlemmer inviteres til å delta i det globale nettverket av registrerte konjakk-kjennere. De vil også kunne bestille gaver der et personlig budskap vises når korken skannes.

– Hver flaske over hele verden vil få denne smarte løsningen, sier Ludovic du Plessis, global direktør for Louis XIII.  Lanseringen starter i februar 2019. I 2021 vil over 40 milliarder objekter være tilknyttet IoT, ifølge Sylvia Kaiser-Kerhaw, senior markedssjef i NXP. 

 

 

Siste nytt

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Les mer

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot