Luksus-cognac tilbyr kundekontakt via NFC

PUBLISERT: 10 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar


Remy Cointreau integrerer NFC-teknologi fra NXP Semiconductos og Selinko i korken på alle flaskene til Louis XIII luksusmerke for cognac.

Teknologien gjør det mulig for kundene å registrere sitt kjøp og bli medlem i Louis XIII Society, en privat klubb der medlemmer tilbys eksklusivt innhold, unike opplevelser og personlige tjenester gjennom smarttelefonen.

Skanning av korken gir tilgang til medlemskap
Brikken leveres av NXP, mens Selinko leverer NFC-ekspertise og programvaren som linker kunden til Louis XIII-samfunnet. Bedriftene sier at dette er et perfekt eksempel på hvordan oppkobling av gjenstander til IoT gir eksklusive opplevelser for verdifulle kunder.

Etter at forseglingen er fjernet, kan kunden skanne korken med smarttelefonen for å få tilgang til Louis XIII landingsside, der de kan lage eller logge inn på sin konto. Flaskenummeret blir registrert automatisk. 

Forseglingens autentisitet verifiseres, og kunden varsles dersom flasken har blitt åpnet tidligere.

Personlige fordeler
Medlemskapet i Louis XIII Society gir tilgang til tjenester som kundetilpasset gravering på flasken, forhåndsbestilling av serien i begrenset opplag og kontakt med en personlig rådgiver for unike smaksopplevelser.

Medlemmer inviteres til å delta i det globale nettverket av registrerte konjakk-kjennere. De vil også kunne bestille gaver der et personlig budskap vises når korken skannes.

– Hver flaske over hele verden vil få denne smarte løsningen, sier Ludovic du Plessis, global direktør for Louis XIII.  Lanseringen starter i februar 2019. I 2021 vil over 40 milliarder objekter være tilknyttet IoT, ifølge Sylvia Kaiser-Kerhaw, senior markedssjef i NXP. 

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red