Logopak viser smarte etiketter på LogiMat

PUBLISERT: 24 januar 2018
OPPDATERT: 26 januar

|

På LogiMat i Stuttgart 13.-15. mars 2018 skal Logopak vise sin portefølje med on-site produksjon av etiketter og dekoretiketter, samt sporing med smarte etiketter.

Logopak produserer alle de vanlige typene papiretiketter, som thermal transfer og direct thermal, samt plastetiketter. I tillegg har produsenten nylig investert i produksjonsutstyr for dekoretiketter.

Etikettene er tilgjengelig i standard og kundetilpassede formater, samt storformat opptil A3. Etikettene brukes til merking av produktemballasje ved utsalgspunktet, samt til transportmerking av D-pak og paller.

Logopaks brede portefølje inkluderer også smarte etiketter og RFID-brikker.

Simulering av verdikjeden
På LogiMat-messen er Logopak offisiell partner i «Tracking & Tracing Theatre» som arrangeres av industriorganisasjonen AIM i hall 4, F05.

«Auto-ID-Live-Scenario» for simulering av prosessflyt viser hele verdikjeden fra innkommende logistikk og interntransport til produksjon og utgående logistikk.Her vises trinnvis hvordan objekter kan spores gjennom verdikjeden ved hjelp av teknologier som RFID, strekkoder, 2D-koder, RTLS (Real-Time Locating Systems) og sensorer.

Logopak deltar i Tracking & Tracing Theatre med en etiketteringsmaskin for strekkoder og RFID via smarte etiketter.

Holder til utenfor Hamburg
Logopak er en ledende produsent av logistikkintegrerte etiketteringssystemer, programvare for etikettering, strekkoder og industriprintere.

Selskapet leverer også etiketter for direkte og indirekte merking av produkter og emballasje. Porteføljen inkluderer både blanke etiketter og dekoretiketter.Logopak holder til i Hartenholm i nærheten av Hamburg, Tyskland.

 

 

Les mer

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex

Siste nytt

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex