LoeschPack viser nyheter på FachPack-messen

PUBLISERT: 20 august 2018
OPPDATERT: 26 januar

|

Systemleverandøren LoeschPack har spesialisert seg på sjokoladeemballasje. På FachPack-messen viser de wrappingmaskinen RCB-HS for små sjokolader.

Maskinen i R-serien er designet for pakking av små sjokolader i premium foldwrap. Sammen med flowpack-maskinene i F-serien, har selskapet en konseptløsning som kombinerer effektivitet og ytelse med lave kostnader for emballasjematerialer.

Premium utseende og maksimal beskyttelse
– RCB-HS for små sjokoladeprodukter og barer kombinerer premium utseende med maksimal produktbeskyttelse gjennom verdikjeden i en tett forseglet emballasje, sier CEO Thomas Cord.

– Den ekstremt kompakte RCB-HS-plattformen er designet for topp ytelse og moderne F-pakking av sjokolade på en pålitelig og fleksibel måte.

Konseptet ble vist på interpack 2017 og har siden blitt kontinuerlig videreutviklet. Ifølge Cord har plattformen fått et godt fotfeste i markedet nå.

Opptil 800 sjokolader i minuttet
– Konseptet har blitt møtt med entusiastisk respons i det asiatiske markedet, forteller han.
Forbrukerne kan nyte produkter med økt holdbarhet og optimert smak. Utseendet på emballasjen har gjort LoeschPack til en global leder i segmentet over flere tiår.

– Med en hastighet på opptil 600 sjokolader i minuttet er RCB-HS uten konkurranse i sjokoladesektoren, hevder Cord.

–  På varianter med åpen fold kan vi til og med komme opp i 800 sjokolader i minuttet.
Som et alternativ til forseglet foldwrap kan LoeschPack tilby FCB horisontal flowrap-maskin for bruksområder med lavere materialkostnad.

FachPack arrangeres 25.-27. september i Nürnberg.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar