LINPAC/Klöckner inn i Emballasjeforeningen

PUBLISERT: 12 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar

– Som medlem i Emballasjeforeningen forventer vi å få økt kontaktnett slik at vi får vite mer om hva som skjer på det norske markedet, sier Lars Leth.

I 2017 kjøpte Klöckner Pentaplast opp Linpac Packaging, og nå har selskapet blitt medlem i Emballasjeforeningen.

Verdensledende
Klöckner Pentaplast ble grunnlagt i 1965 i Montabaur, Tyskland. Selskapet hadde 18 fabrikker, 3.250 ansatte og en omsetning på 1.254 euro, før LINPAC Packaging ble kjøpt opp i 2017. Nå har de en samlet omsetning på 2 milliarder euro og 6.300 ansatte og er tilstede på 32 lokasjoner verden rundt.

Selskapet er verdens ledende produsent av rigid og fleksibel emballasje for legemidler, medisinsk utstyr, mat og drikke, samt forbruker- og industriemballasje.

Allerede før oppkjøpet kunne Klöckner Pentaplast skilte med global produksjonskapasitet, forskningsfasiliteter, skreddersøm, høye produksjonsstandarder og kostnadseffektive løsninger.

Global markedsleder
Sammen med LINPAC Packaging, som fra før var en stor aktør i Nord-Europa, blir de en global markedsleder, der matprodusenter kan få dekket alle sine behov.

Selskapet kan tilby emballasjeløsninger for kjøtt, fisk, kylling og fjærkre, bakeri, matservice, frukt, grønnsaker og kjølte ferdigretter.

Selskapet er med i SAVE FOOD-initiativet som drives av FNs mat- og landbruksorganisasjon FAO, FNs miljøprogram UNEP og Interpack. Målet er å bidra til å redusere avfall og matsvinn, samt å øke resirkulering og beskyttelse av produkter.

Forventer økt kontaktnett
Det var salgsansvarlig for Skandinavia, Lars Leth, som sto bak søknaden om medlemskap i Emballasjeforeningen. Da han besøkte oss før jul, fortalte Leth at Linpac Packaging fra før har store og viktige næringsmiddelbedrifter som kunder i Norge.

– Som medlem i Emballasjeforeningen forventer vi å få økt kontaktnett slik at vi får vite mer om hva som skjer på det norske markedet når det gjelder trender og gjenvinning av plastemballasje, forteller Lars Leth.

Linpac Packaging/KlöcknerPentaplast har inngått et samarbeid med ledende europeiske dagligvarekjeder om lukket resirkulering av skåler, og Leth kan se for seg å få til noe tilsvarende i Norge.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red