Lidloc fra Metsä Board vant Red Dot Design Award

PUBLISERT: 1 november 2018
OPPDATERT: 26 januar

|

Utmerket design og kreativ nytenking er årsaken til at den gjenlukkbare koppen Lidloc vant den ettertraktede designprisen Red Dot Design Award.

En jury bestående av 24 personer har vurdert mer enn 8.600 internasjonale designarbeid for å kåre vinnerne av Red Dot, en av verdens største designkonkurranser.

Integrert lokk i kartong
Lidloc er en videreutviklet standardkopp som brettes og lukkes med et integrert lokk. Konstruksjonen består av en del produsert i kartong. Behovet for plastlokk er dermed eliminert.

Koppen er enkel å brette og sette sammen med en sikker lukkeordning som også gir mulighet for branding, siden lokk og kopp trykkes i en del.

Cyril Drouet, Packaging Services Director i Metsä Board sier selskapet er stolt av å ha vunnet en av de største designprisene i emballasjeindustrien.

– Vi er glade for at Lidloc får oppmerksomhet, da vi anser dette som et mer bærekraftig alternativ til plastlokk. De kommende månedene skal vi teste koppen med utvalgte kunder før vi introduserer den i større skala på markedet.

Vinnerne presenteres i årbok
Prisseremonien for Red Dot Awards ble arrangert 26. oktober på Designers Night i Berlin. De prisbelønte prosjektene skal presenteres i International Yearbook Communication Design 2018/2019 som publiseres den 15. november og distribueres i 40 land.

Les mer om Red Dot på www.red-dot.org

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red