Leiepakker kjøper ny PET-linje for å klare etterspørsel

PUBLISERT: 25 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar


Den kinesiske leiepakkeren Nanjung Ziguan har innstalert en ny fyllelinje for PET-flasker fra Sidel for å dekke etterspørselen etter den funksjonelle drikken Mizone.

Mizone har blitt et populært varemerke i Kina, og samtidig vokser forbruket av PET. Den nye tappelinjen kjører med en hastighet på 36.000 flasker i timen. Dette er PET-linje nummer tre for bedriften som installerte en varmfyllelinje for PET i 2013.

Leieproduksjon for kjente varemerker
Nanjing Ziguan er medlem i Shanghai Ziguan Beverage Company Limited, et av landets ledende OEM-selskaper, og ble etablert i 2004 i Nanjing Hi-tech industriutviklingspark.

På en produksjonsflate på over 56.000 kvadratmeter produserer de PET-flasker på vegne av merkevare som Danone, Coca-Cola og andre for distribusjon i Kina.

Med en produksjonskapasitet på 490 millioner standardflasker i året har Nanjing Ziguan sett etter en løsning som ivaretar de strenge hygienekravene til kundene, og samtidig er kostnadseffektiv nok til å holde lønnsomheten oppe.

Høy driftseffektivitet
– Den eksisterende Sidel-linjen har en driftseffektivitet på 95 prosent og er nylig oppdatert slik at hastigheten er økt fra 30.000 til 34.000 flasker i timen, forteller ledelsesteamet i Nanjing Ziguan.

– På grunn av påliteligheten i den første komplette varmfyllelinjen, valgte vi å benytte Sidel som leverandør også på den nye linjen.

Begge Sidel-linjene har en Sidel SBO varmeresistent blåsemaskin med 20 blåsetasjoner, Sidel Matrix varmfyller, transportbånd, etiketteringsmaskin og pakkemaskin.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar