Leiepakker kjøper ny PET-linje for å klare etterspørsel

PUBLISERT: 25 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar


Den kinesiske leiepakkeren Nanjung Ziguan har innstalert en ny fyllelinje for PET-flasker fra Sidel for å dekke etterspørselen etter den funksjonelle drikken Mizone.

Mizone har blitt et populært varemerke i Kina, og samtidig vokser forbruket av PET. Den nye tappelinjen kjører med en hastighet på 36.000 flasker i timen. Dette er PET-linje nummer tre for bedriften som installerte en varmfyllelinje for PET i 2013.

Leieproduksjon for kjente varemerker
Nanjing Ziguan er medlem i Shanghai Ziguan Beverage Company Limited, et av landets ledende OEM-selskaper, og ble etablert i 2004 i Nanjing Hi-tech industriutviklingspark.

På en produksjonsflate på over 56.000 kvadratmeter produserer de PET-flasker på vegne av merkevare som Danone, Coca-Cola og andre for distribusjon i Kina.

Med en produksjonskapasitet på 490 millioner standardflasker i året har Nanjing Ziguan sett etter en løsning som ivaretar de strenge hygienekravene til kundene, og samtidig er kostnadseffektiv nok til å holde lønnsomheten oppe.

Høy driftseffektivitet
– Den eksisterende Sidel-linjen har en driftseffektivitet på 95 prosent og er nylig oppdatert slik at hastigheten er økt fra 30.000 til 34.000 flasker i timen, forteller ledelsesteamet i Nanjing Ziguan.

– På grunn av påliteligheten i den første komplette varmfyllelinjen, valgte vi å benytte Sidel som leverandør også på den nye linjen.

Begge Sidel-linjene har en Sidel SBO varmeresistent blåsemaskin med 20 blåsetasjoner, Sidel Matrix varmfyller, transportbånd, etiketteringsmaskin og pakkemaskin.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red