Labelexpo Americas og TLMI forlenger partnerskap

PUBLISERT: 16 september 2018
OPPDATERT: 26 januar


Partnerskapet mellom Labelexpo Americas og sponsoren TLMI forlenges med ti nye år. De to kan se tilbake på et 25-årig partnerskap fra før.

TLMI er en medlemsorganisasjon for etikett- og emballasjetrykkindustrien. I den tiden som TLMI og Labelexpo Global services har samarbeidet har Labelexpo Amerikcas etablert seg som regionenes største messe i sitt slag og den nest største i Labelexpo Global Series-porteføljen.

– TLMI styrer industrien
– Vårt langvarige partnerskap med TLMI siden 1992 har vist seg å være et de mest verdifulle gjennom det kvarte århundret vi har jobbet sammen, sier Lisa Milburn, administrerende direktør for Labelexpo Global Series.

– Det føles riktig å markere denne milepælen med å formalisere vårt langsiktige samarbeid. TLMI spiller en viktig rolle når det gjelder å styre etikett- og emballasjetrykkindustrien. Med deres støtte og medlemsinnsikt har vi bygget Labalexpo Americas til en svært suksessrik messe.

Nye trender
Presidenten i TLMI, Dan Munzer, vil holde et foredrag på pressekonferansen på Labelexpo Americas 25. september der han blant annet presenterer en ny bransjetrendrapport.

– Messen er viktig plattform for visning av nye trender og å øke oppmerksomhet om fremtidens utfordringer, sier Dan Munzer. 

– Vi ser noen svært spennende trender som blant annet omfatter utvikling i automatisering, digitaltrykk og hybridpresser. Imidlertid er bærekraft en voksende bekymring, og en av våre nøkkelsaker er å redusere volumet av matriser og linere som blir til avfall.

Ecovillage
TLMI skal koordinere et område på messen kalt Ecovillage som nettopp vil fokusere på bærekraftspørsmål. 

– Vi håper at de besøkende på messen vil få bedre forståelse av disse sakene, som bare kan løses gjennom samarbeid i industrien, sier Munzer.

I Ecovillage blir det live-demonstrasjon av hvordan matriser kan samles fra trykkpresser og presser til baller. Disse kan igjen omgjøres til brenselpellets som har lavere karbonavtrykk enn fossile brennstoff.

TLMI Ecovillage vil også ta opp myter om bærekraftig emballasje som konvertere bør være bekymret over. Dette gjelder resirkulering, den nye plastøkonomien og bærekraftig materialhåndtering.

Les mer om Labelexpo Americas her 

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar