Labelexpo Americas og TLMI forlenger partnerskap

PUBLISERT: 16 september 2018
OPPDATERT: 26 januar


Partnerskapet mellom Labelexpo Americas og sponsoren TLMI forlenges med ti nye år. De to kan se tilbake på et 25-årig partnerskap fra før.

TLMI er en medlemsorganisasjon for etikett- og emballasjetrykkindustrien. I den tiden som TLMI og Labelexpo Global services har samarbeidet har Labelexpo Amerikcas etablert seg som regionenes største messe i sitt slag og den nest største i Labelexpo Global Series-porteføljen.

– TLMI styrer industrien
– Vårt langvarige partnerskap med TLMI siden 1992 har vist seg å være et de mest verdifulle gjennom det kvarte århundret vi har jobbet sammen, sier Lisa Milburn, administrerende direktør for Labelexpo Global Series.

– Det føles riktig å markere denne milepælen med å formalisere vårt langsiktige samarbeid. TLMI spiller en viktig rolle når det gjelder å styre etikett- og emballasjetrykkindustrien. Med deres støtte og medlemsinnsikt har vi bygget Labalexpo Americas til en svært suksessrik messe.

Nye trender
Presidenten i TLMI, Dan Munzer, vil holde et foredrag på pressekonferansen på Labelexpo Americas 25. september der han blant annet presenterer en ny bransjetrendrapport.

– Messen er viktig plattform for visning av nye trender og å øke oppmerksomhet om fremtidens utfordringer, sier Dan Munzer. 

– Vi ser noen svært spennende trender som blant annet omfatter utvikling i automatisering, digitaltrykk og hybridpresser. Imidlertid er bærekraft en voksende bekymring, og en av våre nøkkelsaker er å redusere volumet av matriser og linere som blir til avfall.

Ecovillage
TLMI skal koordinere et område på messen kalt Ecovillage som nettopp vil fokusere på bærekraftspørsmål. 

– Vi håper at de besøkende på messen vil få bedre forståelse av disse sakene, som bare kan løses gjennom samarbeid i industrien, sier Munzer.

I Ecovillage blir det live-demonstrasjon av hvordan matriser kan samles fra trykkpresser og presser til baller. Disse kan igjen omgjøres til brenselpellets som har lavere karbonavtrykk enn fossile brennstoff.

TLMI Ecovillage vil også ta opp myter om bærekraftig emballasje som konvertere bør være bekymret over. Dette gjelder resirkulering, den nye plastøkonomien og bærekraftig materialhåndtering.

Les mer om Labelexpo Americas her 

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red