Labelexpo Americas og TLMI forlenger partnerskap

PUBLISERT: 16 september 2018
OPPDATERT: 26 januar


Partnerskapet mellom Labelexpo Americas og sponsoren TLMI forlenges med ti nye år. De to kan se tilbake på et 25-årig partnerskap fra før.

TLMI er en medlemsorganisasjon for etikett- og emballasjetrykkindustrien. I den tiden som TLMI og Labelexpo Global services har samarbeidet har Labelexpo Amerikcas etablert seg som regionenes største messe i sitt slag og den nest største i Labelexpo Global Series-porteføljen.

– TLMI styrer industrien
– Vårt langvarige partnerskap med TLMI siden 1992 har vist seg å være et de mest verdifulle gjennom det kvarte århundret vi har jobbet sammen, sier Lisa Milburn, administrerende direktør for Labelexpo Global Series.

– Det føles riktig å markere denne milepælen med å formalisere vårt langsiktige samarbeid. TLMI spiller en viktig rolle når det gjelder å styre etikett- og emballasjetrykkindustrien. Med deres støtte og medlemsinnsikt har vi bygget Labalexpo Americas til en svært suksessrik messe.

Nye trender
Presidenten i TLMI, Dan Munzer, vil holde et foredrag på pressekonferansen på Labelexpo Americas 25. september der han blant annet presenterer en ny bransjetrendrapport.

– Messen er viktig plattform for visning av nye trender og å øke oppmerksomhet om fremtidens utfordringer, sier Dan Munzer. 

– Vi ser noen svært spennende trender som blant annet omfatter utvikling i automatisering, digitaltrykk og hybridpresser. Imidlertid er bærekraft en voksende bekymring, og en av våre nøkkelsaker er å redusere volumet av matriser og linere som blir til avfall.

Ecovillage
TLMI skal koordinere et område på messen kalt Ecovillage som nettopp vil fokusere på bærekraftspørsmål. 

– Vi håper at de besøkende på messen vil få bedre forståelse av disse sakene, som bare kan løses gjennom samarbeid i industrien, sier Munzer.

I Ecovillage blir det live-demonstrasjon av hvordan matriser kan samles fra trykkpresser og presser til baller. Disse kan igjen omgjøres til brenselpellets som har lavere karbonavtrykk enn fossile brennstoff.

TLMI Ecovillage vil også ta opp myter om bærekraftig emballasje som konvertere bør være bekymret over. Dette gjelder resirkulering, den nye plastøkonomien og bærekraftig materialhåndtering.

Les mer om Labelexpo Americas her 

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1