Labelexpo Americas og TLMI forlenger partnerskap

PUBLISERT: 16 september 2018
OPPDATERT: 26 januar


Partnerskapet mellom Labelexpo Americas og sponsoren TLMI forlenges med ti nye år. De to kan se tilbake på et 25-årig partnerskap fra før.

TLMI er en medlemsorganisasjon for etikett- og emballasjetrykkindustrien. I den tiden som TLMI og Labelexpo Global services har samarbeidet har Labelexpo Amerikcas etablert seg som regionenes største messe i sitt slag og den nest største i Labelexpo Global Series-porteføljen.

– TLMI styrer industrien
– Vårt langvarige partnerskap med TLMI siden 1992 har vist seg å være et de mest verdifulle gjennom det kvarte århundret vi har jobbet sammen, sier Lisa Milburn, administrerende direktør for Labelexpo Global Series.

– Det føles riktig å markere denne milepælen med å formalisere vårt langsiktige samarbeid. TLMI spiller en viktig rolle når det gjelder å styre etikett- og emballasjetrykkindustrien. Med deres støtte og medlemsinnsikt har vi bygget Labalexpo Americas til en svært suksessrik messe.

Nye trender
Presidenten i TLMI, Dan Munzer, vil holde et foredrag på pressekonferansen på Labelexpo Americas 25. september der han blant annet presenterer en ny bransjetrendrapport.

– Messen er viktig plattform for visning av nye trender og å øke oppmerksomhet om fremtidens utfordringer, sier Dan Munzer. 

– Vi ser noen svært spennende trender som blant annet omfatter utvikling i automatisering, digitaltrykk og hybridpresser. Imidlertid er bærekraft en voksende bekymring, og en av våre nøkkelsaker er å redusere volumet av matriser og linere som blir til avfall.

Ecovillage
TLMI skal koordinere et område på messen kalt Ecovillage som nettopp vil fokusere på bærekraftspørsmål. 

– Vi håper at de besøkende på messen vil få bedre forståelse av disse sakene, som bare kan løses gjennom samarbeid i industrien, sier Munzer.

I Ecovillage blir det live-demonstrasjon av hvordan matriser kan samles fra trykkpresser og presser til baller. Disse kan igjen omgjøres til brenselpellets som har lavere karbonavtrykk enn fossile brennstoff.

TLMI Ecovillage vil også ta opp myter om bærekraftig emballasje som konvertere bør være bekymret over. Dette gjelder resirkulering, den nye plastøkonomien og bærekraftig materialhåndtering.

Les mer om Labelexpo Americas her 

 

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors