Konica Minolta og Fujifilm utforsker en strategisk allianse?

PUBLISERT: 25 april 2024
OPPDATERT: 30 april
Naoki Hama, president og administrerende direktør i FUJIFILM Business Innovation Corp. (tv) og Toshimitsu Taiko, president og administrerende direktør i KONICA MINOLTA, INC. tror på gode utsikter for samarbeidet deres. (Foto: Collage av pressebilder).

Konica Minolta og Fujifilm Business Innovation Corp. kunngjør at de har signert et avtalememorandum om å utforske mulighetene for en strategisk allianse i segmentene multifunksjonsprinter (MFP), kontorprinter og produksjonsprinter.

I en pressemelding skriver de at de vurderer en forretningsallianse for å styrke sitt forretningsgrunnlag, inkludert utvikling av et robust forsyningssystem for produktene deres.

Alliansen kan også omfatte områder som et innkjøpsfellesskap for å koordinere innkjøp av råvarer og deler samt en forretningsallianse for utvikling og produksjon av toner.

Toshimitsu Taiko, president og administrerende direktør, KONICA MINOLTA, INC. sier:

– Ved å dele en felles vurdering av utfordringene bedrifter står overfor, vil vi gjensidig kunne maksimere styrker gjennom denne alliansen. Jeg ser frem til å jobbe sammen for å forbedre investeringseffektiviteten, kostnadene og konkurranseevnen, styrke stabile forsyningsevner, miljøinitiativer og forretningsplaner (BCP) og forfølge potensialet for å øke selskapets motstandskraft som en global produsent.

Naoki Hama, president og administrerende direktør, FUJIFILM Business Innovation Corp. sier:

– De pågående diskusjonene om denne forretningsalliansen er av enorm betydning når vi streber etter å styrke vår konkurranseevne og utvide vår globale tilstedeværelse for å ta et betydelig sprang fremover. Vi er sikre på at dette partnerskapet vil skape et nytt rammeverk for å forbedre forsyningskjeden vår og bygge et robust forretningsgrunnlag.

Det fremgår også av avtalegrunnlaget at Fujifilm blir majoritetseier i det aktuelle selskapet, dersom dette blir en realitet.

Les mer

Metsä Board moderniserer Simpele kartongbruk

Metsä Board har tatt en investeringsbeslutning om å fornye den falskartongmaskinen i Simpele i Finland, noe som vil forbedre kvaliteten på falskartong og øke produksjonseffektiviteten.
Metsa-Board-Simpele_winterx

Metsä Boards falskartongmaskin er nå størst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, innviet sin oppgraderte fals-kartongmaskin i Husum, Sverige, 11. april.
Ribbon-has-been-cutx

Mondi ble snytt, det ble IP som kjøper DS Smith

International Paper og DS Smith har kommet til enighet om vilkårene for en avtale der IP vil kjøpe DS Smith. Avtalen forventes å bli fullført i fjerde kvartal i år. Med andre ord gikk handelen forbi Mondi, som var den første til å signalisere at de ønsket å kjøpe DS Smith.
alexander-grey-8lnbXtxFGZw-unsplashx

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Siste nytt

Verdenspremiere på Drupa for Xeikons nye etikettpresse

Xeikon skal ha verdenspremiere på drupa 2024. Det er en etikettpresse som trykker med en ny, egenutviklet blekkserie.
Untitled Design - 1

Flesker til med farger, typografi og illustrasjoner for vegansk bacon

Det franske oppstartsselskapet La Vie etterstreber å tilby det beste plantebaserte baconet på markedet. Ved hjelp av typografi, farger og illustrasjoner har byrået Everland meislet ut en identitet som skal utfordre den tradisjonelle måten plantebasert mat formidles på. 
LaVie-identity-intro_1x

Lush satser på POP

Nylig fortalte vi deg om Treforms vellykkede tester med Prevented Ocean Plastic, nå går det britiske kosmetikkselskapet Lush ett skritt videre og starter kommersiell bruk av materialet.
lush

Internasjonal bransjepresseundersøkelse om kunnskapene rundt PPWR

Det nederlandske bladet VerpakkingsManagement ønsker å identifisere behovet for informasjon angående Packaging & Packaging Waste Regulation (PPWR). For å finne ut mer er det laget en undersøkelse med 16 spørsmål som har flere svaralternativer.
Kort