Komplett reorganiserer Markedsplassen og avslutter samarbeidet med over 100 eksterne partnere. Totalt 12 medarbeidere blir berørt av endringen.
Hensikten med omorganiseringen er å sikre kundene en god og enkel handleopplevelse
Ville tilby et større utvalg av produkter
– Ambisjonen da vi lanserte Komplett Markedsplass var å tilby kundene et større utvalg av produkter på vår plattform med Komplett-kvalitet fra A–Å, sier Lars Olav Olaussen, konsernsjef i Komplett Group i en pressemelding.
– Kundene har gitt oss tilbakemelding på at handleopplevelsen ikke har vært god nok. Som et eksempel er Komplett kjent for raske og gode leveranser fra vårt lager i Sandefjord.
– Med mange eksterne partnere på vår plattform hvor varene kommer fra ulike lagerlokasjoner, har det vært vanskelig å gi kundene en enhetlig frakt- og leveringsløsning. Vi er kompromissløse når det gjelder å gi kundene våre den beste handleopplevelsen.
Avtale med over 100 partnere sies opp
Komplett Markedsplass ble lansert i juli 2017, og over 100 partnere er integrert i plattformen. Avtalen med de eksterne partnerne blir sagt opp. Totalt 12 medarbeidere blir berørt av endringen.
– Å være innovativ handler om å prøve og feile. Markedsplassen fungerte ikke slik vi ønsket, og da tar vi et steg tilbake før vi staker ut kursen videre. Vi har hatt gleden av å samarbeide med svært dyktige aktører med sterkt kundefokus, men samlet har vi ikke klart å gjøre det enkelt nok for kundene.
– Nå kommer vi til å fokusere sterkt på Komplett i Norge samtidig som vi ønsker å utvikle Markedsplassen i ny form. Vi vil forsøke å finne gode løsninger for medarbeiderne det gjelder, men vi kommer dessverre ikke utenom oppsigelser. Det beklager vi sterkt, sier Olaussen.