Keep-it-indikator vinner Avinors verdiskapingspris

PUBLISERT: 14 januar 2018
OPPDATERT: 26 januar

|

Avinor har kåret regionale vinnere av verdiskapingsprisen 2017. Keep-it Tehcnologies AS i Oslo er vinner for region øst. Nasjonal vinner offentliggjøres 18. januar.

Keep-it holdbarhetsindikator er et verktøy som gir løpende informasjon om matvarens faktiske holdbarhet, utfra de forhold den har blitt utsatt for gjennom leverandørkjeden. Den bidrar dermed til redusert matsvinn, og at man kan være sikker på at maten er trygg å spise.

Norsk innovasjon utviklet av NMBU
Alle i husholdningen kan enkelt se gjenværende holdbarhet, uten å måtte huske hvilken dato det er, og dermed blir det lettere å planlegge innkjøp og matlaging.

Keep-it er en norsk innovasjon utviklet av forskere på Norges Miljø- og Biovitenskapelige Universitet (NMBU) i Ås. Holdbarhetsindikatoren settes på under produksjon når matvaren legges i emballasjen, og er tilpasset hvert enkelt produkt.

Holdbarhetsindikatoren Keep-it brukes på ferskvarer hos Rema 1000 og Kolonial.no. Snart kommer produktet ut i flere land i Europa.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red