Den internasjonale event- og messearrangøren Easyfairs har utnevnt Joachim Warnberg til ny administrerende direktør i Easyfairs Nordic.
Joachim Warnberg er svensk og kommer fra ISS Facility Services i København der han først hadde ansvar for selskapets kommersielle virksomhet i Norden. Deretter var han Head of Group Strategy & Transformation.
Før dette var han 15 år i Accenture Sweden AB som Partner and Strategy Consulting Practice Lead.
Avtroppende VD Peter Wanderydz fortsetter som Senio Advisor.
Overtar 10. september
Warnberg tiltrer sin nye stilling 10. september og skal lede en organisasjon som har hatt betydelig vekst under Peter Wanderydz, gründer av Easyfairs Sweden AB i 2003. Easyfairs Nordic har nå 137 heltidsansatte medarbeidere på kontorene i Göteborg, Kista, Malmö og Helsingfors.
I tillegg har selskapet messeanlegg i Malmö, Kista og Göteborg med en nettoflate på 50.000 kvadratmeter. Selskapet arrangerer 60 egne events med representanter fra ledende nordiske varemerker.
– Det har vært 15 spennende og utrolig morsomme år, kommenterer Peter Wanderydz. – Jeg er svært stolt over hva vi har fått til, men nå er det på tide å overlate til en ny ledelse.
Lover tett samarbeid
Wanderydz ønsker den nye sjefen varmt velkommen og lover et tett samarbeid for å sikre kontinuiteten.
– Jeg skal gjøre det jeg kan for å hjelpe ham med å lykkes med sitt oppdrag.
Ved siden av rollen som rådgiver i den nordiske regionen, skal Wanderydz fungere som Senior advisor i Easyfairs-konsernet og utføre spesifikke oppdrag på konsernnivå det neste to årene.