Jeanette Hauan Fladby ny konserndirektør i Orkla ASA 

PUBLISERT: 27 august 2018
OPPDATERT: 26 januar


Jeanette Hauan Fladby (50) er utnevnt til ny konserndirektør i Orkla med ansvar for forretningsområdet Orkla Confectionery & Snacks.
 

Jeanette Hauan Fladby tiltrer stillingen fra 1. oktober i år. Hun vil rapportere til Orklas konsernsjef og blir en del av Orklas konsernledelse. Hun overtar stillingen som leder for Orkla Confectionery & Snacks etter Ann-Beth Freuchen, som tidligere kommunisert blir ansvarlig for Orkla Foods (Norden og Baltikum). 

Sterk faglig kompetanse
 – Jeg er svært glad for at Jeanette har takket ja til å lede Orkla Confectionery & Snacks og bli en del av konsernledelsen. Jeanette har solid ledererfaring, sterk faglig kompetanse innen marketing og kategoriutvikling og en forretningsmessig bakgrunn som gjør henne til rett person for jobben, sier konsernsjef Peter A. Ruzicka i Orkla. 
 
Prosessen med å rekruttere Jeanettes etterfølger er igangsatt. Hun har siden 1. september 2015 vært adm. direktør i Orkla Confectionery & Snacks Norge. I perioden 2010-2015 var hun adm. direktør i Pierre Robert Group. 

Hun har hatt flere lederstillinger i Orkla siden hun startet i konsernet i 1995, deriblant marketingdirektør og kategoridirektør i Stabburet (nå Orkla Foods Norge). Jeanette har en Master of business and marketing fra Handelshøyskolen BI. 
 
Markedsleder
Orkla Confectionery & Snacks er markedsleder innen kategoriene godteri, kjeks og snacks og har selskaper i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Latvia og Estland, med Norge som det største enkeltmarkedet. 

Blant de mange kjente merkevarene er KiMs, Nidar, Sætre, Göteborgs Kex, OLW, Panda, Laima, Selga, Adazu og Kalev. I 2017 hadde forretningsområdet en omsetning på 6,4 milliarder kroner og cirka 3.200 ansatte pr. 31.12.2017. 

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1