Etter seks år med utestengelse på grunn av pandemien er verdens største emballasjemesse oppe og går igjen fra 4.-10. mai 2023 i Düsseldorf.
Messe Düsseldorf vil igjen invitere til en forretningsplattform og workshop for fremtidens teknologi. I disse dagene i mai neste år inntar verdens emballasjeindustri de 18 hallene med målrettede utstillingsområder, spesialshows og forum som demonstrerer innovasjonsevnen.
Rundt 2.700 utstillere fra hele verden vil vise ledende teknologi og emballasjetrender fra hele verdikjeden. Med seks års fravær på grunn av pandemien er det en rekke nyheter på markedet som ennå ikke er vist. Gel utstillingsområdet er fullbooket ett år før messen starter.
Megatrender
Megatrender som tilkobling (connectivity), sikkerhet og bærekraft preger emballasjebransjen og vil vises på messen.
-Forhold som knapphet råvarer og brutte verdikjeder skaper store utfordringer for industrien. Samtidig opplever vi økt etterspørsel, ny teknologi og voksende oppmerksomhet om bærekraftig utvikling. Det gir oss en sjanse til å ta store fremskritt, sier Thomas Dohse, prosjektdirektør for Interpack.
-Interpack er stedet der industrien skaper fremtiden på globalt nivå, føyer han til.
Besøkende fra matindustrien vil finne alt på ett område på messen. Det samme gjelder besøkende fra drikkevare-, sjokolade-, bakeri-, legemiddel-, kosmetikk- og nonfood-industrien.
Andre fokusområder på messen er emballasjematerialer og pakkede varer, etiketteringsmaskiner og merkeutstyr, produksjon av emballasjematerialer og integrert trykking og pakking er samlet i egne haller.
For tiden planlegges temadager, spesialshows og forum på messen. Det er allerede klart at det vil bli ekstra fokus på sirkulær økonomi, ressurssparing, digitalteknologi og produktsikkerhet.