4.-5. oktober arrangeres Empack 2017 på Kistamässan utenfor Stockholm. Innovative og smart løsninger er i fokus hos nærmere 200 utstillere.
Kreativ emballasjedesign, nye pakketeknologi, pakkemaskiner, etikettering og merkeutstyr er noe av det du kan se på messen.
Optimeringsverktøy
Smurfit Kappa presenterer et nylansert konsept for emballasjeoptimering, SupplySmart. Dette er en velprøvd metode som bygger på analyse og fakta fra over 50.000 leverandørkjeder. Konseptet hjelper bedriftene å vurdere risiko og optimere effektiviteten i leveransekjeden.
Tjenesten gjør det mulig for bedrifter å redusere logistikk- og emballasjekostnader, samt å rasjonalisere produksjon uten å gi avkall på kvaliteten.
Smurfit Kappa er på stand E:10
Ny e-handelsløsning
DS Smith presenterer en ny e-handelsløsning i form av et testanlegg der varens reise fram til forbrukeren kan simuleres, med fysisk test av de forskjellige momentene.
Anlegget, som kalles DISCS (Drop, Impact, Shock, Crush, Shake) vises på messen som en modell der besøkende kan se hva som skjer under en normal transport og hvordan en bra emballasje kan bidra til en god reise.
DS Smith stiller i F:02
Alternativ emballasje
Svenske Snap Pack utviklet DeLight, som er en fiberbasert hybridemballasje som er tenkt som et miljøtilpasset alternativ med samme funksjoner og egenskaper som emballasje produsert i aluminium og plast.
Stand B:02
Instore Agency har utviklet et kostnadseffektiv alternativ til tynne plastposer. De nye posene er laget av R-PET, non-woven og resirkulert polyester og sies å være bedre en bomull og papir til flergangsbruk.
Stand G:02