Innovasjonspriser deles ut på AFD&PCD i New York

PUBLISERT: 20 august 2018
OPPDATERT: 26 januar


Tiffany, Estee Lauder, Dove, Unilever, Beiersdorf, Tula og Olika er blant finalistene til innovasjonsprisen som blir delt ut i New York i september.

AFD&PCD New York arrangeres 5.-6. September I Altman Building & Metropolitan Pavillion. Innovasjonsprisene skal oppmuntre til teknologisk og kreativ innovasjon på aerosoler, dispensere og emballasje for personlig pleie og kosmetikk.

Høy standard
Årets konkurranse har flere påmeldte produkter enn noen gang før i dens treårige historie. Dermed er også konkurransen om prisene større, samtidig som bidragene er mer nyskapende.

– Standarden på årets bidrag har blåst oss overende. Dette viser at bransjen har god helse, og at den i tillegg er forberedt på framtidens utfordringer, sier Alli McEntyre-Gaharan, Event Director for ADF&PCD Portfolio.

– Kvaliteten på bidragene viser at vi har spennende tider foran oss. Vi er henrykt over å kunne vise disse teknologiene og løsningene på vårt show.

ADF-kategorien er delt i fire grupper:
Personal Healthcare, SkinCare & SunProtection, Industrial & Techical application og Pharmacy & Veterinary. Blant finalistene finner vi Dove og Unilever for Go Fresh, DS Containers med Spiral Deboss, Beiersdorf med Aquaphor og Montebello Packaging med Aerosol Aluminium Impack Extruded Can.

Seks kategorier deler opp PCD-delen:
Personal Healthcare & Skincare, Hair Care & Hair Color, Makeup & Cosmetics, Perfume & Home Fragrance, Rising Star and Indie Beauty.

Blant finalistene finner vi Estee Lauder Mascara Pure Color Envy, L’Oreal Colorista Spray, og Coty Tiffany Perfume Glass Bottle.

En jury bestående av ledende emballasjeeksperter møttes 12. juli I Manhattan for å identifisere de mest nyskapende teknologiene i bransjen.

Se finaleproduktene her

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1