Innovasjonspriser deles ut på AFD&PCD i New York

PUBLISERT: 20 august 2018
OPPDATERT: 26 januar


Tiffany, Estee Lauder, Dove, Unilever, Beiersdorf, Tula og Olika er blant finalistene til innovasjonsprisen som blir delt ut i New York i september.

AFD&PCD New York arrangeres 5.-6. September I Altman Building & Metropolitan Pavillion. Innovasjonsprisene skal oppmuntre til teknologisk og kreativ innovasjon på aerosoler, dispensere og emballasje for personlig pleie og kosmetikk.

Høy standard
Årets konkurranse har flere påmeldte produkter enn noen gang før i dens treårige historie. Dermed er også konkurransen om prisene større, samtidig som bidragene er mer nyskapende.

– Standarden på årets bidrag har blåst oss overende. Dette viser at bransjen har god helse, og at den i tillegg er forberedt på framtidens utfordringer, sier Alli McEntyre-Gaharan, Event Director for ADF&PCD Portfolio.

– Kvaliteten på bidragene viser at vi har spennende tider foran oss. Vi er henrykt over å kunne vise disse teknologiene og løsningene på vårt show.

ADF-kategorien er delt i fire grupper:
Personal Healthcare, SkinCare & SunProtection, Industrial & Techical application og Pharmacy & Veterinary. Blant finalistene finner vi Dove og Unilever for Go Fresh, DS Containers med Spiral Deboss, Beiersdorf med Aquaphor og Montebello Packaging med Aerosol Aluminium Impack Extruded Can.

Seks kategorier deler opp PCD-delen:
Personal Healthcare & Skincare, Hair Care & Hair Color, Makeup & Cosmetics, Perfume & Home Fragrance, Rising Star and Indie Beauty.

Blant finalistene finner vi Estee Lauder Mascara Pure Color Envy, L’Oreal Colorista Spray, og Coty Tiffany Perfume Glass Bottle.

En jury bestående av ledende emballasjeeksperter møttes 12. juli I Manhattan for å identifisere de mest nyskapende teknologiene i bransjen.

Se finaleproduktene her

 

 

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x