Industri 4.0 kommer nå også på merking og koding

PUBLISERT: 12 juni 2018
OPPDATERT: 26 januar


På Automatica 2018 som arrangeres 19.-22. juni i München skal Leibinger vise kontinuerlige inkjet-printere med full integrasjonsmulighet med annet utstyr.

I en pressemelding skriver Paul Leibinger GmbH & Co. KG at de tilbyr produksjonsbedrifter tilgang til Industri 4.0 for en rimelig penge. Selskapet produserer avanserte printere og utstyrer nå sine CIJ-printere i JET-serien med et stort antall grensesnitt.

Smarte fabrikker
På Automatica 2018 i München skal de blant annet demonstrere hvordan printerne brukes av hodetelefonprodusenten beyerdynamic.

Den fjerde industrielle revolusjonen kan være en utfordring for bedrifter som vil linke produksjonsmaskinene til informasjons- og kommunikasjonsteknologi. Automatica-messen viser hvordan store aktører med tilsvarende budsjetter gjør fabrikkene sine smarte.

Leibinger, som produserer industrielle inkjet-printere for produktkoding og merking, er overbevist om at også små og mellomstore bedrifter bør være i stand til å finansiere inngangen til Industri 4.0.

JET3up kan vokse med Industri 4.0-krav
– Vi utstyrer våre industrielle merke- og kodingssystemer med grensesnitt som kundene ellers måtte ha kjøpet fra mange konkurrenter, forklar adm. Dir Christina Leibinger.

– Maskinene er enkle å integrere med automatiserte produksjonsmiljøer og fleksible nok til å samsvare med Industri 4.0-krav. 

JET3up-modellen som vises på messen har for eksempel input for produktsensor og koding, åtte digitale utganger, 10 digitale innganger og 12 andre innganger med definerte spesialfunksjoner, serielle innganger og USB- og Ethernet-tilkobling.

– Printerne har en sterk link til smart fabrikkautomatisering på grunn av alle disse inn- og utgangene, og deres store fleksibilitet.

Data begge veier
Beyerdynamics, som produserer mikrofoner og hodetelefoner, er en av mange brukere av JET3up. Datakommunikasjon i begge retninger var en av grunnene til at de valgte Leibinger.

– Vi kan ikke bare overføre data fra overføringssystemet til printeren men også få data tilbake, forklarer Ahmet Cakir, prosessingeniør i beyerdynamic GmbH & Co KG.

– Vi kunne ha funnet disse løsningene også på andre produkter, men da ville de ha kostet mer. Disse printerne gir mest verdi for pengene på markedet.

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1