ICA fortsetter å friste unge til å spise mer frukt og grønt

PUBLISERT: 21 oktober 2018
OPPDATERT: 26 januar

|

ICA følger opp fjorårets suksess sammen med Generation PEP, der et kreativt sortiment lanseres til Halloween for å få flere unge til å velge frukt og grønt.

Færre enn 10 prosent av svenske barn får i seg nok frukt og grønt. Gjennomsnittlige spiser de 250 gram daglig, mens det anbefalte daglige inntaket er 400 gram. Voksne bør få i seg 500 gram frukt og grønt daglig.

Folkehelseproblem
– At så mange barn spiser altfor lite frukt og grønt er et alvorlig folkehelseproblem. Derfor satser vi på å påvirke barn og ungdoms matvaner ved å knuffe foreldrene i riktig retning, sier Paula Frösell, dietist i ICA.

I forbindelse med fjorårets Halloween lanserte ICA en serie med frukt- og grønnsaksprodukter rettet mot barn i alderen 6-17 år. ICAs salg av frukt og grønt økte med 8 prosent i kampanjeperioden. Foran årets Halloween har nye produkter kommet til.

Monsterbajs består av dadler og kakao. Ellers skal produkter basert på blant annet klementin, plomme, blåbær, pære, tomat, blomkål, hvitløk og paprika selges i svenske ICA-butikker. 

 

 

Les mer

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex

Siste nytt

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex