ICA fortsetter å friste unge til å spise mer frukt og grønt

PUBLISERT: 21 oktober 2018
OPPDATERT: 26 januar

|

ICA følger opp fjorårets suksess sammen med Generation PEP, der et kreativt sortiment lanseres til Halloween for å få flere unge til å velge frukt og grønt.

Færre enn 10 prosent av svenske barn får i seg nok frukt og grønt. Gjennomsnittlige spiser de 250 gram daglig, mens det anbefalte daglige inntaket er 400 gram. Voksne bør få i seg 500 gram frukt og grønt daglig.

Folkehelseproblem
– At så mange barn spiser altfor lite frukt og grønt er et alvorlig folkehelseproblem. Derfor satser vi på å påvirke barn og ungdoms matvaner ved å knuffe foreldrene i riktig retning, sier Paula Frösell, dietist i ICA.

I forbindelse med fjorårets Halloween lanserte ICA en serie med frukt- og grønnsaksprodukter rettet mot barn i alderen 6-17 år. ICAs salg av frukt og grønt økte med 8 prosent i kampanjeperioden. Foran årets Halloween har nye produkter kommet til.

Monsterbajs består av dadler og kakao. Ellers skal produkter basert på blant annet klementin, plomme, blåbær, pære, tomat, blomkål, hvitløk og paprika selges i svenske ICA-butikker. 

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red