Huhtamäki utvider i Nord-Irland og kjøper i Tsjekkia

PUBLISERT: 5 januar 2016
OPPDATERT: 26 januar


Huhtamäki utvider produksjonen av formstøpt fiber i Nord-Irland og kjøper FIOMO, som produserer fleksibel emballasjefilm og etiketter i Tsjekkia.

Selskapet investerer 5 millioner pund ved sin fabrikk for formstøpt fiber i Lurgan i Nord-Irland.  Dette gir 12 heltidsstillinger og produksjon av formstøpt fiberemballasje til eggekartonger, eggeskåler og koppholdere.

Produksjonskapasiteten øker for å møte et voksende marked for egg i Storbritannia og Irland og for å utvide produktporteføljen innenfor formstøpt fiber. Selskapet sier at veksten kommer fra økt forbruk av egg per capita i Storbritannia og fokus på sunn mat.

Utvider i Europa
Når det gjelder oppkjøpet av FIOMO sier Olli Kopponen, executive VP Flexible Packaging i Huhtamäki, at de vil utvide virksomhet for fleksibel emballasje i Øst-Europa og at de vil tilby offsettrykk for små serier for kunder i Europa.

– Det europeiske markedet for fleksibel emballasje opplever et positivt oppsving med økt variasjon i forbrukerbehovene, sier Koppenen.

– FIOMOs produksjon gir oss et komplett tilbud og sikrer enklere tilgang og raskere respons når vi skal betjene våre kunder i hele Europa.

FIOMO har 120 ansatte ved sin fabrikk utenfor Praha og omsatte for 21 millioner pund i 2014. Kjøpesummen er cirka 28 millioner pund
 

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red