Huhtamäki kjøper seg opp i irsk papirkopprodusent

PUBLISERT: 3 juni 2018
OPPDATERT: 26 januar


Den finske emballasjeprodusenten Huhtamäki har kjøpt aksjemajoriteten i det irske, privateide foretaktet CupPrint Unlimited Company.

CupPrint produserer papirbasert drikkekopper. Med oppkjøpet styrker Huhtamäki sitt nærvær i markedet for kundetilpassede papirbegere i små opplag og øker sin nettbaserte virksomhet.

Ifølge en pressemelding betalte Huhtamäki cirka 22 millioner euro for 70 prosent eierskap i CupPrint. Selskapet er spesialisert på korte serier med skreddersydde papirbegere med kundetilpasset trykk. Selskapet har bygget opp en nettbasert tjeneste for effektiv design og rask leveranse.

CupPrint omsetter årlig for cirka 14 millioner euro og sysselsetter om lag 110 personer. CupPrint har produksjon i Irland og salgskontor i Tyskland. Aksjemajoriteten i CupPrint gir Huhtamäki muligheter til å støtte og betjene sin eksisterende kunders kampanjeaktiviteter.

CupPrint skal inngå i Huhtamäkis forretningssegment Foodservice Europe-Asisa-Oceania.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red