HP Indigo-trykk øker kraftig i hele Norden, sier Visutech

PUBLISERT: 10 mai 2017
OPPDATERT: 26 januar


Selv om man ser økt positivitet i trykkeriene, viser målingene at den grafiske industrien har redusert produksjon, unntatt for dem som bruker digital offset og HP Indigo.

– Vi ser god og stabil økning i trykkvolumet i Norden, sier Johan Lidström, salgssjef i Visutech. Han forteller at trykkvolumet i hele Norden økte med 47 prosent fra mars 2016 til mars 2017. I mars var totalvolumet over 110 millioner trykk per måned.

Flere småoppdrag
I de tre første månedene i 2017 har antall trykk i HP Indigo-presser i Norden økt med 36 prosent sammenlignet med samme periode i 2016.

– Det er svært tilfredsstillende, og vi ser det som et tydelig tegn på at våre kunder produksjon generelt er i god tilvekst, fortsetter Johan Lindström.

– Det viser også at overgangen fra konvensjonelle volumer til digitaltrykk fortsetter. HP Indigo-teknologien, med alle sine fordeler, erstatter mer og mer konvensjonell offset-produksjon på et marked som stadig får lavere opplag per jobb.

Til tross for synkende totalt trykkvolum, øker antallet småoppdrag, og disse leveres best med digitalt offset-teknologi.

Fokus på kundenes volumvekst
Per Arild, Country Manager for Visutech Danmark, forteller at utvikling i hans hjemland stort sett er den samme.

– I mars 2017 økte volumet i Danmark med 16 prosent sammenlignet med mars 2016, noe som riktignok er mindre enn i de andre nordiske landene, men vi ser den samme klare trenden som i resten av Norden, sier Per.

– En av grunnene er kanskje at vi gjør vårt beste for å fokusere på kundenes volumvekst. Sammen med HP utvikler vi nye applikasjoner og innfører nye ideer til industrien, i samarbeid med kunder og varemerkeeiere.

Visutech Digital Academy
– Det har definitivt gitt god effekt og ble tydelig påvist under vårt seneste event som Visutech Digital Academy arrangerte i Göteborg 25. april.

Under tittelen “Be amazed by success stories from different perspectives” samlet Visutech fullt hus av eksisterende og potensielle kunder fra hele Norden. Publikum bygde nettverk, deltok i diskusjoner og verdifulle presentasjoner fra Santa Maria, All4Labels og Digital Etikett.

– Vi fokuserer på Visutech Digital Academy og disse arrangementene, da de gir stor verdi for våre kunder, avslutter Johan Lidström.

 

 

Les mer

New Yorks statsadvokat saksøker PepsiCo for forsøpling

New Yorks Attorney general anla et søksmål for noen uker siden og anklaget PepsiCo for å skade publikum og unnlate å advare forbrukere om miljø- og helsetrusler fra engangsplastemballasjen.
pepsico1x

Fra fossilt til biobasert i belysningsemballasjer

Paptic, Secto Design og Woamy har utviklet en ny løsning for beskyttende emballasje i belysningsindustrien. Den redesignede emballasjen er resirkulerbar og samsvarer med prinsippene for sirkulær økonomi.
SectoDesign-Sectomo-Paptic-2381_newslx

Stilmiks med dopaminkick skal selge nyttig pizza

For å få pizza uten brød til å virke fristende, hyret matprodusenten For Real! Foods inn byrået Pond Design. Med mange års erfaring innen emballasjedesign og identitetsskaping kunne byrået guide pizzaprodusenten til rett vei i fastfood-jungelen. Vi snakket med teamet i Pond Design om designprosessen.
Pond_For-Real-Food_01

Komposterbare ølkrus på Formel 1-finalen

På Formel 1-finalen i Abu Dhabi nylig var Helsingborg-selskapet Gaia Biomaterials ansvarlig for en unik del av arrangementets bærekraftssatsing. Arrangementets 150 000 ølkrus ble laget av selskapets komposterbare plasterstatning Biodolomer.
GAIAxx

Siste nytt

New Yorks statsadvokat saksøker PepsiCo for forsøpling

New Yorks Attorney general anla et søksmål for noen uker siden og anklaget PepsiCo for å skade publikum og unnlate å advare forbrukere om miljø- og helsetrusler fra engangsplastemballasjen.
pepsico1x

Fra fossilt til biobasert i belysningsemballasjer

Paptic, Secto Design og Woamy har utviklet en ny løsning for beskyttende emballasje i belysningsindustrien. Den redesignede emballasjen er resirkulerbar og samsvarer med prinsippene for sirkulær økonomi.
SectoDesign-Sectomo-Paptic-2381_newslx

Stilmiks med dopaminkick skal selge nyttig pizza

For å få pizza uten brød til å virke fristende, hyret matprodusenten For Real! Foods inn byrået Pond Design. Med mange års erfaring innen emballasjedesign og identitetsskaping kunne byrået guide pizzaprodusenten til rett vei i fastfood-jungelen. Vi snakket med teamet i Pond Design om designprosessen.
Pond_For-Real-Food_01

Komposterbare ølkrus på Formel 1-finalen

På Formel 1-finalen i Abu Dhabi nylig var Helsingborg-selskapet Gaia Biomaterials ansvarlig for en unik del av arrangementets bærekraftssatsing. Arrangementets 150 000 ølkrus ble laget av selskapets komposterbare plasterstatning Biodolomer.
GAIAxx