Hi-messen inviterer gjester til bedriftsbesøk

PUBLISERT: 10 september 2017
OPPDATERT: 26 januar

Besøkende på Skandinavias største industribegivenhet får mulighet for å oppleve roboter og automasjon i full sving hos danske bedrifter.

Hi Tech & Industry Scandinavia inviterer alle interesserte på besøk hos Danfoss, Bang & Olufsen, Kamstrup samt Danmarks nye supersykehus i Aarhus.

Bussturer til bedrifter
Bedriftsbesøkene er et av mange tiltak som hi Tech & Industry Scandinavia tilbyr for å sikre maksimalt faglig og forretningsmessig utbytte for alle de skandinaviske industrifolk som kommer til Herning 3.-5. oktober 2017.

Det blir satt opp bussturer med besøk hos noen av dansk industris mest automatiserte og høyteknologiske bedrifter som Danfoss, Bang & Olufsen, Kamstrup og supersykehuset i Aarhus. Det er gratis å delta, men begrenset antall plasser på hver tur.

Den globale elektronikkprodusenten Kamstrup avslører hvordan kan man på ett år kan fordoble produksjonen uten å øke lønnskostnadene, når en buss tar med messegjester til omvisning i deres gjennomtenkte produksjonslokaler.

Besøkene er rettet mot utenlandske gjester og vil derfor bli gjennomført på engelsk.

Workshop på messen
En av utstillerne, AGV-produsent Q-Systems, har også tatt initiativ til åpne sin bedrift med workshops under hele messen for alle messegjester, som gjerne vil optimere logistikken i deres produksjon, så kostbart maskineri ikke står stille og venter på varer.

På hi Tech & Industry Scandinavia presenteres 283 produktnyheter av 670 internasjonale utstillere. Over 30 foredragsholdere fra hele Europa på messens forskjellige internasjonale konferanser setter fokus på teknologiutvikling og hvordan industrien kan bruke nye teknologier som blant annet droner, kunstig intelligens og Virtual Reality.

På Dansk Industris Digitaliseringskonferanse forteller eksperter om de nyeste trender innenfor industri 4.0, og representanter fra mindre og mellomstore bedrifter øser ut av deres erfaringer å komme i gang med å bruke roboter og automasjon effektivt, også når produksjonen er kjennetegnet av stor varians og små stykkserier.

Intenational Food Contest
Hi-messen henvender seg til alle som beskjeftiger seg med industriell produksjon, uansett hvilken type produkter de produserer. Hvis man har særlig fokus på matproduksjon bør man absolutt prioritere å få besøke International Food Contest.

Dete er et trekkplaster for utstillere av de nyeste matvareteknologiene samt meierister fra hele Europa. Det skal også være smaksprøver på nye produkter til alle messegjester.

Morgendagens teknologier og de aller nyeste innovasjoner finner man presentert på TECHNOMANIA, arrangert av Ingeniørforeningen i Danmark, IDA. Her er også «hackton» hvor Microsoft og Beckhoff Automation bringer avansert teknologi ned i øyehøyde med lynhurtige hands-on utfordringer for de besøkende.

Digitalisering og Industri 4.0
Oppleggene på TECHNOMANIA har et internasjonalt tilsnitt og holdes blant annet av dr. Daniele Maggazzeni, leder av Artificial Intelligence Planning ved King´s College i London.

Hans innlegg vil by på «mind-blowing» eksempler på hvordan kunstig intelligens og maskinlæring grunnleggende vil endre produksjon som vi kjenner den i dag. Fra Festo kommer Julia Duwe, som i sitt innlegg blant annet vil ta tak i behovet for at bedrifter tilpasser seg et «nytt digitalt økosystem».

Julia Duwe er leder av Future Motion Solutions Management hos Festo, og har siden 2014 stått i spissen for et omfattende innovasjonsprosjekt i bedriften innen digitalisering og Industri 4.0.

Når messens åpningsseremoni finner sted klokken 8.00 den 3. oktober, blir Danmarksmestrene i automasjon kåret og DIRA Automatiseringspris overrekkes. I år er finalistene frontløpere innenfor automatisk avfallshåndtering, samarbeidende robotgripere og fullautomatisk oppstreking av sportsanlegg.

Les mer om messen her

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar