Herrmann Ultraschall innfører kriseløsninger under korona

PUBLISERT: 8 april 2020
OPPDATERT: 26 januar

Carsten O’Beirne og Thomas Herrmann har innført strenge koronnaregler.|

– Situasjonen er forvirrende og dynamisk. Det er derfor viktig for oss å sikre helsen til våre ansatte og opprettholde produksjonen for våre kunder.

Det skriver CEO Thomas Hermann og COO Carsten O’Beirne i en pressemelding fra Herrmann Ultraschall.

De siste ukene har selskapet opprettet arbeidsgruppen Corona som har fått i oppdrag å analysere den nåværende situasjonen og foreslå tiltak. Arbeidsgruppen har også ansvaret for å sikre at informasjon er tilgjengelig for kunder, ansatte, leverandører og partnere.

De utvikler også scenarier for mulig utvikling og gjør nødvendige forberedelser. Det er maktpåliggende å minimere den interne smitterisikoen for de ansatte og holde produksjonen ved like.

Arbeidsstokken er delt i to grupper som kan jobbe uavhengig av hverandre.

For å begrense kontakt har selskap innført følgende:

  • De ansatte er delt i to grupper som er i stand til å jobbe på egen hånd. Hver gruppe jobber på rotasjon ved fabrikken i Karlsbad i en uke. Dersom et av teamene blir smittet, har man dermed en reserveløsning.
  • Der det er mulig av hensyn til driften jobber de ansatte på hjemmekontor
  • Stenge hygienetiltak er innført
  • De ansatte må holde en avstand på minst 1,5 meter
  • Som gjensidig beskyttelse er besøk av kunder og leverandører erstattet med videokonferanser eller utsatt
  • Ansatte som mistenkes å være smittet, blir umiddelbart tatt ut av produksjonen.

Så langt er ingen ansatte smittet av COVID-19, men til tross for alle tiltak er det ingen som kan forutse hva som skjer fremover.

– En av selskapets verdier er motstandsdyktighet. Det styrker oss i situasjoner som dette og lar oss se muligheter, også i krisetider, skriver Thomas Herrmann og Carsten O’Beirne.

Les mer

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Siste nytt

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa