Her er sleeves-etikettene som vant årets Sleeve Label Awards

PUBLISERT: 26 november 2020
OPPDATERT: 26 januar

McDowell Label I Texas, USA, vant i kategoriene Heat-Shrink TD Sleeve og Best in Show for etiketter på Cellucolors 10-årsjubileumsutgave C4 Dynasty treningstilskudd|||

Bidragene til 2020 AWA International Sleeve Label Awards ble mottatt og juryert før Covid-19-utbruddet, men offentliggjøringen av vinnerne kom først nå.

Vinnerne ble presentert på AWAs virtuelle konferanse og utstilling 16. – 16. november 2020.11.26

Det var varmekrympede hylseetiketter som dominerte blant det store antallet bidrag som ble sendt inn, noe som avspeiler denne teknologiens popularitet i emballasjemarkedet.
Juryens utvalgte vinnere viser teknologisk perfeksjon ved bruk av sleeves, enestående design og bruk av nåtidens ypperste trykkegenskaper.

Best in Show

McDowell Label I Texas, USA, vant i kategoriene Heat-Shrink TD Sleeve og Best in Show for etiketter på Cellucolors 10-årsjubileumsutgave C4 Dynasty treningstilskudd. Med en kompleks og svært gjenkjennelig design og avansert produksjon, er det brukt hele 10 farger og en kombinasjon av belegging, crisp-dot screen work og to typer avansert holografisk foliering.

Sleever International vant prisen for det beste miljøbidraget til bærekraftig emballasje.
Environmental Contribution Award

Sleever International vant prisen for det beste miljøbidraget til bærekraftig emballasje, med LDPET sleeve-filmer godkjent for matkontakt. Etiketten er nå tatt i bruk på San Pellegrinos PET-falsker for Ezzenza vann. Filmen er transparent, har premium trykkegenskaper og er fullt kompatibel med gjenvinningsprosesser for klar PET. Den kan også gjenvinnes som R-PET godkjent for matkontakt.

 

Certificates of Merit

To bidrag ble anerkjent med Certificate of Merit i kategorien Heat-shrink TD Sleeve. Masterpress of Poland fikk sertifikat for hybridtrykkede Formel 1-etiketter til Grand Prix Limited Eddtion-flasker med Stock Prestige Vodka, med en gummilignende overflate.
Fast Track Packaging of Guelph, Canada, fikk sertifikat for hylser til bokser med Imperiale Choco Noisette Stout. Etiketten har en premium, taktil metallisk finish uten bruk av metalliske trykkfarger.

Begrenset utgave av Formel-1-vodka
Etiketten har en premium, taktil metallisk finish uten bruk av metalliske trykkfarger.

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar