Her er noen av høstens nyheter fra TINE

PUBLISERT: 1 september 2016
OPPDATERT: 26 januar

TINE jobber målrettet med innovasjoner og lanserer i høst flere produkter med lavere sukkerinnhold, som Sunniva Lett, TINE Yoghurt Fyldig og Biola.

Sunniva kommer nå med en fruktdrikk med 35 prosent mindre sukker fra frukten. Får å få redusert sukkerinnholdet i produktet har man brukt en teknikk som brukes mye i matlaging: Fermentering.

1 av 5 om dagen
Sunniva Lett er laget av 99,8 prosent frukt og er rik på vitamin C, rik på fiber og dekker behovet for anbefalte 1 av 5 om dagen. Fruktdrikken kommer i to smaker Sunniva Lett eple og Sunniva Lett eple og appelsin.

Samtidig lanserer de et nytt produkt i frukt- og grønnsaksjuiceserien Sunniva Supri. Den er laget av eple, fenikkel og kiwi og er en helt ny «grønn juice» med hele 36 prosent grønnsaker og resten nydelig fruktjuice.

Kesam som mellommåltid – i emballasje
TINE Yoghurt Fyldig er gresk yoghurt laget på tradisjonelt vis, på norsk melk, med fyldig konsistens. Yoghurten har 30 prosent mindre sukker enn lignende produkter på markedet, lite fett og er rik på protein, ifølge TINE.

TINE Yoghurt Fyldig kommer i to nye smaker: blåbær & tranebær og sitron.
Mange bruker TINE Kesam® som mellommåltid ved å selv tilsette smak eller topping. Nå kommer Kesam® som mellommåltid i emballasje med skje, tilpasset å spise på farten.

I vinter kom 14 Kesam® sitron eksklusivt for COOP og har vært veldig populær. Derfor lanseres den nå i alle kjeder, samtidig som TINE utvider porteføljen med to nye smaker, én av dem med topping.

Andre nyheter fra TINE
Biola Frukt+Grønt er den første smaksatte syrnede melken med 30 prosent mindre sukker enn lignede produkter på markedet og grønnsaker. Laktosefri syrnet lettmelk har melkesyrebakteriene A, B og LGG og med vitamin D for immunforsvaret. Den kommer nå med en smakskombinasjon av rødbet, eple og lime.

Restitusjons og proteinbarer er i vekst, og YT kommer derfor med to nye smaker på restitusjonsbarer, karamell og lakris. Baren er utviklet i samarbeid med ernæringsavdelingen hos Olympiatoppen og passer spesielt godt som restitusjon etter en treningsøkt.

TINE Laktosefri Helmelk dekker nye bruksområder som matlaging og kaffe, samt behovet for en helmelk med lengre holdbarhet. Dette produktet er en fullgod erstatning til ordinær helmelk, ifølge TINE. Smaken er tilsvarende og de viktigste næringsstoffene fra melken er bevart.

Høstgryte og lette produkter
Ander nyheter er «Nå Høstgryte», en kremet og smaksrik middagsbase som du kun tilsetter kjøttdeig eller viltskav. Nå middagsbaseserie passer for familier med hjemmeboende barn.

Forbrukernes etterspørsel etter lette produkter fortsetter, og nå kommer TINE Kremgo’ Lett i to smaker: Naturell og Krydder. Kremosten har 40 prosent mindre fett enn fullfete produkter i markedet, og er i tillegg laktosefrie.

 

 

 

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x