Henkel vant WorldStar med rPP-emballasje til vaskemidler

PUBLISERT: 12 februar 2021
OPPDATERT: 26 januar


Sammen med Greiner Packaging vant merkevareeieren Henkel WorldStar for sin vaskemiddelemballasje laget av resirkulert PP.

K3-emballasjen til Persil vaskemiddel er basert på et tolagskonsept med forbedret bærekraftsprofil. Emballasjen er laget av 50 prosent resirkulert husholdningsavfall, og plastforbruket er redusert med over 40 prosent fra den tidligere versjonen.

Emballasjen er laget av en kombinasjon av kartong og plast. Halvparten av plastinnholdet kommer altså fra resirkulert husholdningsplast (r-PP). Emballasjen vant Green Packaging Award høsten 2020 og nå WorldStar 2021.

Worldstar utdelt siden 1970

World Packaging Association (WPO) har delt ut Worldstar siden 1970 som en anerkjennelse av de beste emballasjene verden rundt. Prisene trekker oppmerksomheten mot emballasjedesign og teknologi på internasjonalt nivå, både fra merkevareeieren og emballasjeleverandøren.

– Emballasjer som kombinerer kartong og plast, som vår, reduserer bruken av plast. Vi har lansert en emballasje som inneholder 50 prosent r-PP fra husholdninger for første gang, sier Lena Mittendorfer, Greiner Packaging.

– Juryen ble overbevist, og vi vant prisen blant 17 bidrag i denne kategorien.

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red