Heidelberg feirer 175-års jubileum!

PUBLISERT: 3 april 2025
OPPDATERT: 3 april
I 1921 ble den legendariske Heidelberger Tiegel lansert, noe som skulle gjøre selskapet til en av verdens ledende.

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.

– Et selskap som kan opprettholde sin suksess over en så lang periode, bli verdensledende i sin bransje og fortsette å forme hele sektoren den dag i dag, har sterke kjennetegn som vitner om dens innovative evner. Den definerende egenskapen til Heidelberg er selskapets forståelse av markeder, kunder og enestående produktkvalitet, sier Jürgen Otto, administrerende direktør i Heidelberg.

– Vi har også tenkt å opprettholde og bygge videre på denne ledende posisjonen i fremtiden, legger han til.

For å oppnå dette utnytter Heidelberg vekstpotensialet i sin tradisjonelle kjernevirksomhet – fra emballasje og digitaltrykk til programvare og forbruksvarer. Nylig har selskapet utvidet sin portefølje betydelig i vekstmarkedet for industriell digital utskrift, inkludert tjenester og forbruksvarer. Globale innkommende bestillinger bekrefter at salget av digitale utskriftsløsninger allerede vil begynne å øke betydelig fra kommende regnskapsår. Ifølge markedsestimater vil det globale digitale utskriftsmarkedet som er tilgjengelig for Heidelberg vokse fra dagens nivå på rundt 5 milliarder euro til 7,5 milliarder euro innen 2029. Når det gjelder forbruksvarer, har Heidelberg et av bransjens mest omfattende servicenettverk, med tilstedeværelse i omtrent 170 land.

Emballasjetrykk nyter sterk vekst over hele verden.

Sluttbrukermarkedet for emballasje har vokst med mer enn 60 prosent de siste ti årene. Heidelberg drar også nytte av denne utviklingen. Emballasjesegmentet står for mer enn 50 prosent av selskapets omsetning, et tall som forventes å øke ytterligere. En markedsdriver er den globale trenden med å erstatte plast, film og folier med resirkulerbar fiberbasert emballasje.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Pack-IT: Emballasje som verktøy for å vinne kundene

Mens butikkhyllene kjemper om din oppmerksomhet, kjempes en intens innovasjonskamp i kulissene. 11. mars samlet Canons emballeringsbransjen til et seminar der fremtidens emballasje, butikkdisplay og bærekraftige løsninger sto i sentrum.
4Y3A9615

NI Solutions viser fremtidens trykkproduksjon

Svenske NI Solutions retter seg mot en bred kundekrets i grafisk bransje, deriblant storformatprodusenter, trykkerier, prepressavdelinger, emballasje- og etikettprodusenter.
NI-1-w

Mindre farger gir bedre gjenvinning av potetgullposer

I forbindelse med oppdateringen av emballasjedesignet, reduserer svenske Estrella bruken av farger på baksiden av posene. Dette kan igjen bidra til høyere kvalitet ved gjenvinning av plastmaterialet.
Estrella

Fem sterke trender for printindustrien i 2025

KRONIKK. 2025 er året da etikett- og emballasjeindustrien går fra utfordringer til muligheter.
stefan