Han vil få svensker til å le av seg selv på Scanpack 2018

PUBLISERT: 19 juni 2018
OPPDATERT: 26 januar

På Scanpack skal Colin Moon holde et underholdende foredrag om kulturforskjeller, feilkommunikasjon og hvordan svensker oppfattes i utlandet.

Colin Moon har fått flere utmerkelser, blant annet som «Business Speaker of the Year». Han har evnen til å få publikum til å le. Samtidig får han fram budskapet om hvor viktig det er med selvinnsikt og å være forberedt når man arbeider med forretninger utenlands.

Vi er alle rare i noens øyne
– Jeg kommer blant annet til å snakke om hvor rare vi alle er i noens øyne. Jeg vil at folk skal spørre seg selv om man er halvparten så normal som man tror, sier Colin Moon.

Colin Moon er antropolog og fascinert av forskjellige kulturer, spesielt forretningskulturer. Han har bodd i flere land og er nå bosatt i Sverige. I internasjonale forretningsmøter er det mange interessante iakttagelser, ifølge Colin Moon.

– Ingen andre steder er kulturforskjeller så merkbare som i møter. Noen deltakere er stille og venter på å bli spurt om de har en mening, mens andre vil ta raske beslutninger. Noen vil reise hjem, mens andre vil holde seg til dagsordenen, andre vil slutte til avtalt tid og noen vil holde på til alle er enige.

Gleder seg til Scanpack
Han gleder seg til å møte besøkende på Scanpack og tror at det vil bli et underholdende øyeblikk med mye innsikt for dem som kommer for å høre.

– Jeg vil at folk skal kunne le av seg selv – se hvor rare vi alle er. Dette er veldig nyttig, spesielt for svensker, ettersom de pleier å være overbevist om de er så normale og vanlige, avslutter Colin Moon.

Scanpack arrangeres i Göteborg 23.-36. oktober 2018. 19 bedrifter har booket plass i området rundt Emballasjeforeningens stand, som også i år fungerer som servicetorg for medlemmer og forbindelser på Scanpack-messen i Göteborg.

Det er gratis å delta på Scanpack, og inngangsbilletter kan fås ved henvendelse til post@emballasjeforeningen.no
 

 

 

Siste nytt

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Les mer

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot