Halloween-tema skal få barn til å spise sunnere mat

PUBLISERT: 15 oktober 2017
OPPDATERT: 26 januar


I forbindelse med halloween har ICA i Sverige utviklet et sortiment med rotfrukt, grønnsaker og frukt som alle er emballert og markedsført med skrekk som tema.

I løpet av tre uker skal produktene selges i ICA-butikker for å inspirere barn og unge til å spise mer grønnsaker og frukt i forbindelse med en skikk som ellers har fokus på godteri.

12 produkter med halloween-tema
ICAs halloween-sortiment består av 12 frukter, rotfrukter og grønnsaker som spiller på halloween-temaet på en leken måte. Foran lansereringen har ICA sammen med Generation Pep også utviklet butikkmateriell for ytterligere inspirasjon.

Barn mellom fire og 10 år trenger cirka 400 gram frukt og grønt hver dag. For barn over 10 år er anbefalingen 500 gram daglig. – Vi vet at mange barn ikke får i seg så mye grønnsaker og frukt som de burde, sier Paula Frösell, dietist i ICA Sverige.

– Bra mat- og mosjonsvaner i tidlige alder gir grunnlag for bedre helse gjennom hele livet. Halloween, som ellers har fokus på godteri, ga oss inspirasjon til et morsomt og skremmende sortiment med sunnere alternativer.

Zombi-blomkål
I sortimentet inngår blant annet blomkål forkledd som zombihjerne, paprika (fugleskremselshode) blåpotet (edderkopp-kropper) og forhåndskokte rødbeter (Dracula-hjerter).

For å dekke etterspørselen ved Halloween har man dyrket frem 100 000 tonn svensk paprika, 75 tonn gulrøtter (heksefingre) og 50 tonn blåpoteter.

 

 

Les mer

World Packaging Organisation gir global stemme til emballasjeindustrien

Den nye presidenten for World Packaging Organization, Luciana Pellegrino, har tiltrådt – den første kvinnen i denne rollen i den globale organisasjonens historie. Her deler hun sin strategi og visjon med Lindy Hughson, sjefredaktør for det australske magasinet Packaging News.
Pellegrionx

Siste nytt fra bioplastindustrien presenteres i København 11. april

11. april arrangeres Nordic Bioplastic Conference 2024 i København, et arrangement som vil ta for seg innovasjoner innen biobaserte og biologisk nedbrytbare plastmaterialer.
Industriens-hus-1024x468-1

4. april samles den nordiske flexotrykkbransjen i Helsingør

4. april samles flexotrykkbransjen på Marienlyst Strandhotel like utenfor Helsingør. Absolute Flexo Future 2024 er organisert av det danske Flexo Forum og SweFlex.
marienlyst-2

CCL Industries åpner ny sleeveproduksjon

CCL Industries, en produsent av spesialetiketter, sikkerhets- og emballasjeløsninger, har offisielt åpnet sitt nye etikettsenter i Dornbirn, Østerrike, og fullfører flyttingen fra Hohenems, Tyskland.
CCL-Dornbirn_27_by_Marcel_Hagen-studio22-768x512x

Siste nytt

World Packaging Organisation gir global stemme til emballasjeindustrien

Den nye presidenten for World Packaging Organization, Luciana Pellegrino, har tiltrådt – den første kvinnen i denne rollen i den globale organisasjonens historie. Her deler hun sin strategi og visjon med Lindy Hughson, sjefredaktør for det australske magasinet Packaging News.
Pellegrionx

Siste nytt fra bioplastindustrien presenteres i København 11. april

11. april arrangeres Nordic Bioplastic Conference 2024 i København, et arrangement som vil ta for seg innovasjoner innen biobaserte og biologisk nedbrytbare plastmaterialer.
Industriens-hus-1024x468-1

4. april samles den nordiske flexotrykkbransjen i Helsingør

4. april samles flexotrykkbransjen på Marienlyst Strandhotel like utenfor Helsingør. Absolute Flexo Future 2024 er organisert av det danske Flexo Forum og SweFlex.
marienlyst-2

CCL Industries åpner ny sleeveproduksjon

CCL Industries, en produsent av spesialetiketter, sikkerhets- og emballasjeløsninger, har offisielt åpnet sitt nye etikettsenter i Dornbirn, Østerrike, og fullfører flyttingen fra Hohenems, Tyskland.
CCL-Dornbirn_27_by_Marcel_Hagen-studio22-768x512x