Halloween-tema skal få barn til å spise sunnere mat

PUBLISERT: 15 oktober 2017
OPPDATERT: 26 januar


I forbindelse med halloween har ICA i Sverige utviklet et sortiment med rotfrukt, grønnsaker og frukt som alle er emballert og markedsført med skrekk som tema.

I løpet av tre uker skal produktene selges i ICA-butikker for å inspirere barn og unge til å spise mer grønnsaker og frukt i forbindelse med en skikk som ellers har fokus på godteri.

12 produkter med halloween-tema
ICAs halloween-sortiment består av 12 frukter, rotfrukter og grønnsaker som spiller på halloween-temaet på en leken måte. Foran lansereringen har ICA sammen med Generation Pep også utviklet butikkmateriell for ytterligere inspirasjon.

Barn mellom fire og 10 år trenger cirka 400 gram frukt og grønt hver dag. For barn over 10 år er anbefalingen 500 gram daglig. – Vi vet at mange barn ikke får i seg så mye grønnsaker og frukt som de burde, sier Paula Frösell, dietist i ICA Sverige.

– Bra mat- og mosjonsvaner i tidlige alder gir grunnlag for bedre helse gjennom hele livet. Halloween, som ellers har fokus på godteri, ga oss inspirasjon til et morsomt og skremmende sortiment med sunnere alternativer.

Zombi-blomkål
I sortimentet inngår blant annet blomkål forkledd som zombihjerne, paprika (fugleskremselshode) blåpotet (edderkopp-kropper) og forhåndskokte rødbeter (Dracula-hjerter).

For å dekke etterspørselen ved Halloween har man dyrket frem 100 000 tonn svensk paprika, 75 tonn gulrøtter (heksefingre) og 50 tonn blåpoteter.

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1