Håkon Mageli er ny styreleder i Matmerk

PUBLISERT: 14 desember 2015
OPPDATERT: 26 januar

På Matmerks styremøte 8. desember ble Hakon Mageli enstemmig innstilt av valgkomiteen og valgt til ny styreleder.

Håkon Mageli tar over etter Per Roskifte fra Norgesgruppen fra 1. Januar 2016.

Håkon Mageli er konserndirektør for kommunikasjon og Corporate Affairs i Orkla. Han er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI, har vært journalist i Dagens Næringsliv og har vært i Orkla siden 1991.

I tillegg til Mageli som ny styreleder, ble også Eivind Haalien, produktgruppesjef for lokalmat og spesialiteter i Norgesgruppen, valgt inn i styret.

– Å ha et styre som representerer hele verdikjeden er helt unikt, og danner et sterkt fundament for norsk mat og norsk matkultur, sier adm. direktør Nina Sundqvist i Matmerk i en pressemelding.

Matmerk er en uavhengig stiftelse som som skal bidra til økt mangfold, kvalitet og verdiskaping i norsk matproduksjon og styrke omdømmet til norske matprodukter hos norske forbrukere.

Det nye styret består av:
Styreleder Håkon Mageli, Orkla
Nestleder Merete Furuberg – Norges Bonde og Småbrukarlag (gjenvalg)
Kari Redse Håskjold – Nortura (ikke på valg)
Trond Reierstad – Tine (gjenvalg)
Eivind Haalien, Norgesgruppen (ny)
Bjørn Ringstad – Tind Spekemat (ikke på valg)
Bjørn Gimming – Norges Bondelag (ikke på valg)
Geir Jostein Dyngeseth – Coop (ikke på valg)
Greta Hardal – Matmerk (ikke på valg)

 

 

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors