Gyllen malingsboks fra amerikanske Valspar

PUBLISERT: 8 mars 2016
OPPDATERT: 26 januar


En global produsent av maling, amerikanske Valspar, har lansert en premium maling for det britiske gjør-det-selv-segmentet i en gyllen metallikk-boks fra RPC Superfos med ny design.

Malingsboksen er laget i plast av RPC Superfos og beregnet på det britiske gjør-det-selv-markedet. For å lykkes i dette markedet ville Valspar ha en emballasjedesign som er brukervennlig, livlig og lett å huske.

Vil vekke følelser hos kundene
Etter flere analyser og tester valgte Valspar Paintainer-boksen fra RPC Superfos, og er fornøyd med valget, spesielt på grunn av gulleffekten.

– På hyllen vil fargene, bildene og det gylne utseende på vår nye emballasje vekke følelser hos kundene. Vi er svært stolte av resultatet som vår markedsavdeling har oppnådd sammen med RPC Superfos, sier Paulina Wojcik i Valspar EMEAI.

Menneskene som er avbildet gir emballasjen personlighet og står frem fra bakgrunnen i gullmetallikk. Og siden boksen er dekorert med IML-teknikk, er kvaliteten prima. Håndtaket er også laget av plast og boksen kan åpnes og lukkes uten verktøy.

Hjemmemarkedet foretrekker plastbokser
Også størrelsen skiller Valspars malingsboks fra konkurrentene. Den fås i to størrelser, 5 liter og 2,7 liter.

Den minste boksen er 180 mm i diameter og ble spesielt utviklet av Valspar og RPC Superfos.

– Sluttbrukerne foretrekker plastbokser, ifølge våre data. Vi er fornøyd med leverandørens profesjonalitet og servicenivå. Vi har hatt en fantastisk lansering og produktet har blitt godt mottatt.
 

 

 

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl