GSK utfordrer leverandører av smart emballasje

PUBLISERT: 21 august 2018
OPPDATERT: 26 januar

Foreningen for aktiv og intelligent emballasje, AIPIA, presenterer GSK som vertskap for årets utfordring på AIPIA-kongressen i Amsterdam.

GlaxoSmithKline (GSK) er en av verdens ledende leverandører av legemidler for salg over disk. Selskapet utvikler og markedsfører en bred portefølje av merkevarer for blant annet luftveier, munn og hud, ernæring og smertestillende legemidler.

Utfordring til leverandørene
GSK skal utfordre leverandører av aktiv og intelligent emballasje til å vise hvordan disruptiv teknologi kan forbedre interaksjonen med kunder og skape engasjement ved dagligvarehyllene og gjennom netthandelskanaler.

I tillegg skal legemiddelgiganten spørre hvordan aktiv og intelligent emballasje kan skape merverdi, samsvar og interaktive emballasjeplattformer med kunstig intelligens – personliggjort med varsler om allergener, for eksempel – og samtidig opprettholde hensynet til et bærekraftig miljø.

– Dette blir en morsom kamp på reisen mot en moderne tid der tilkoblet emballasje får folk til å gjøre mer, føle seg bedre og leve lenger, sier Sriman Banerjee, GSK Respiratory R&D Packaging Director.

Første dypdykk i legemidler
Administrerende direktør i AIPIA, Eef de Ferrante, forteller at det er første gang kongressen tar et dypdykk innenfor legemidler alene. 

– Dette viser at store innovatører som GSK er klare for å ta i bruk aktiv og intelligent emballasje og engasjere seg med sine utviklere på flere nivåer.

AIPIA-kongressen arrangeres i Amsterdam 19.-20. november 2018.

 

 

Siste nytt

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Les mer

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot