GSK utfordrer leverandører av smart emballasje

PUBLISERT: 21 august 2018
OPPDATERT: 26 januar

Foreningen for aktiv og intelligent emballasje, AIPIA, presenterer GSK som vertskap for årets utfordring på AIPIA-kongressen i Amsterdam.

GlaxoSmithKline (GSK) er en av verdens ledende leverandører av legemidler for salg over disk. Selskapet utvikler og markedsfører en bred portefølje av merkevarer for blant annet luftveier, munn og hud, ernæring og smertestillende legemidler.

Utfordring til leverandørene
GSK skal utfordre leverandører av aktiv og intelligent emballasje til å vise hvordan disruptiv teknologi kan forbedre interaksjonen med kunder og skape engasjement ved dagligvarehyllene og gjennom netthandelskanaler.

I tillegg skal legemiddelgiganten spørre hvordan aktiv og intelligent emballasje kan skape merverdi, samsvar og interaktive emballasjeplattformer med kunstig intelligens – personliggjort med varsler om allergener, for eksempel – og samtidig opprettholde hensynet til et bærekraftig miljø.

– Dette blir en morsom kamp på reisen mot en moderne tid der tilkoblet emballasje får folk til å gjøre mer, føle seg bedre og leve lenger, sier Sriman Banerjee, GSK Respiratory R&D Packaging Director.

Første dypdykk i legemidler
Administrerende direktør i AIPIA, Eef de Ferrante, forteller at det er første gang kongressen tar et dypdykk innenfor legemidler alene. 

– Dette viser at store innovatører som GSK er klare for å ta i bruk aktiv og intelligent emballasje og engasjere seg med sine utviklere på flere nivåer.

AIPIA-kongressen arrangeres i Amsterdam 19.-20. november 2018.

 

 

Les mer

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Ny ubestrøket kartongkvalitet fra Holmen Iggesund

Invercote Touch er en ny ubestrøket plate fra Holmen Board & Paper. Det er en kvalitet som er utviklet for å møte den økende etterspørselen etter holdbare og visuelt tiltalende emballasjematerialer, samtidig som utskriftsvennligheten opprettholdes.
Igge-touchx

Orkla starter panting av emballasje i Sverige

Orkla Confectionery & Snacks Sverige og Orkla Care Sverige starter et samarbeid med gjenvinnings-appen Bower. Det betyr at forbrukere kan pante sin chipspose fra OLW, tannkremtube fra Jordan og såpepakke fra Family Fresh og få penger tilbake.
OLW-pantx

Siste nytt

Heidelberg vil forløse ditt potensial

Det blir verdenspremiere på den nye generasjonen Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen skal muliggjøre autonom trykking også innen emballasjeproduksjon.
Speedmaster_XL_106_21k_5-2048x1365x

Uro i grafisk bransje når det utdannes for få

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Ny ubestrøket kartongkvalitet fra Holmen Iggesund

Invercote Touch er en ny ubestrøket plate fra Holmen Board & Paper. Det er en kvalitet som er utviklet for å møte den økende etterspørselen etter holdbare og visuelt tiltalende emballasjematerialer, samtidig som utskriftsvennligheten opprettholdes.
Igge-touchx

Orkla starter panting av emballasje i Sverige

Orkla Confectionery & Snacks Sverige og Orkla Care Sverige starter et samarbeid med gjenvinnings-appen Bower. Det betyr at forbrukere kan pante sin chipspose fra OLW, tannkremtube fra Jordan og såpepakke fra Family Fresh og få penger tilbake.
OLW-pantx