
Foreningen for aktiv og intelligent emballasje, AIPIA, presenterer GSK som vertskap for årets utfordring på AIPIA-kongressen i Amsterdam.
GlaxoSmithKline (GSK) er en av verdens ledende leverandører av legemidler for salg over disk. Selskapet utvikler og markedsfører en bred portefølje av merkevarer for blant annet luftveier, munn og hud, ernæring og smertestillende legemidler.
Utfordring til leverandørene
GSK skal utfordre leverandører av aktiv og intelligent emballasje til å vise hvordan disruptiv teknologi kan forbedre interaksjonen med kunder og skape engasjement ved dagligvarehyllene og gjennom netthandelskanaler.
I tillegg skal legemiddelgiganten spørre hvordan aktiv og intelligent emballasje kan skape merverdi, samsvar og interaktive emballasjeplattformer med kunstig intelligens – personliggjort med varsler om allergener, for eksempel – og samtidig opprettholde hensynet til et bærekraftig miljø.
– Dette blir en morsom kamp på reisen mot en moderne tid der tilkoblet emballasje får folk til å gjøre mer, føle seg bedre og leve lenger, sier Sriman Banerjee, GSK Respiratory R&D Packaging Director.
Første dypdykk i legemidler
Administrerende direktør i AIPIA, Eef de Ferrante, forteller at det er første gang kongressen tar et dypdykk innenfor legemidler alene.
– Dette viser at store innovatører som GSK er klare for å ta i bruk aktiv og intelligent emballasje og engasjere seg med sine utviklere på flere nivåer.
AIPIA-kongressen arrangeres i Amsterdam 19.-20. november 2018.