GSK utfordrer leverandører av smart emballasje

PUBLISERT: 21 august 2018
OPPDATERT: 26 januar

Foreningen for aktiv og intelligent emballasje, AIPIA, presenterer GSK som vertskap for årets utfordring på AIPIA-kongressen i Amsterdam.

GlaxoSmithKline (GSK) er en av verdens ledende leverandører av legemidler for salg over disk. Selskapet utvikler og markedsfører en bred portefølje av merkevarer for blant annet luftveier, munn og hud, ernæring og smertestillende legemidler.

Utfordring til leverandørene
GSK skal utfordre leverandører av aktiv og intelligent emballasje til å vise hvordan disruptiv teknologi kan forbedre interaksjonen med kunder og skape engasjement ved dagligvarehyllene og gjennom netthandelskanaler.

I tillegg skal legemiddelgiganten spørre hvordan aktiv og intelligent emballasje kan skape merverdi, samsvar og interaktive emballasjeplattformer med kunstig intelligens – personliggjort med varsler om allergener, for eksempel – og samtidig opprettholde hensynet til et bærekraftig miljø.

– Dette blir en morsom kamp på reisen mot en moderne tid der tilkoblet emballasje får folk til å gjøre mer, føle seg bedre og leve lenger, sier Sriman Banerjee, GSK Respiratory R&D Packaging Director.

Første dypdykk i legemidler
Administrerende direktør i AIPIA, Eef de Ferrante, forteller at det er første gang kongressen tar et dypdykk innenfor legemidler alene. 

– Dette viser at store innovatører som GSK er klare for å ta i bruk aktiv og intelligent emballasje og engasjere seg med sine utviklere på flere nivåer.

AIPIA-kongressen arrangeres i Amsterdam 19.-20. november 2018.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red