Grønt Punkt-kampanje: - Ta deg sammen' a!

PUBLISERT: 17 mars 2016
OPPDATERT: 26 januar

Årets holdningskampanje med fra Grønt Punkt Norge Atle Antonsen går på TV og nett-TV fra torsdag 17. mars og i tre uker fremover.

Kampanjen tar tak i alle de dårlige unnskyldningene Grønt Punkt Norge får høre fra folk som ikke gidder å kildesortere. «Det tar så stor plass, det er så komplisert, det blandes igjen etterpå, jeg har ikke tid» – og så videre.

Tatt på kornet
Atle Antonsen spiller ut alle unnskyldningene. Han tar den helt vanlige mann på kornet og det er nok mange som vil møte seg selv i døra når de ser filmene.

Målet er at dette skal være på en humoristisk og lite moraliserende måte. Kanskje kan «Ta deg sammen ‘a» bli et nytt munnhell.

Filmene har Grønt Punkt Norge laget sammen med Alexander Reklamebyrå ved Marius Wold og Ying Hau. Tekstforfatter er Jeppe Christoffersen, produsent Fredrik Pryser og regissør er Patrik Syversen.

Massiv spredning fra start
Tirsdag 15. mars ble den første filmen sluppet på Grønt Punkts Facebook-side, og noe betalt spredning i oppstarten har ført til en fantastisk organisk spredning av filmen.

Allerede etter et døgn nådde filmen 670.000 personer og mer enn 80 prosent av dette er organisk, det vil si visninger som det ikke er betalt for.

Grønt Punkts mediebyrå Mediacom bekrefter at dette er en fantastisk god spredning.

Seks filmer og kampanjeside
Til sammen er det laget seks filmer, tre av dem vises på TV og nett-TV i første reklameperiode.

Så blir det en pause frem til uke 21 før filmene igjen vises i to uker, da med en litt annen variasjon.

For å møte folks spørsmål har Grønt Punkt utarbeidet en kampanjeside www.tadegsammen.no. Her kan man se alle filmene, få avkreftet unnskyldningen eller myten og ikke minst få mer kunnskap om hvorfor vi kildesorterer, hvordan det skal gjøres og hva miljønytten er.

 

 

 

 

Les mer

Flying start for Epsons etikettsatsing

Epson har produsert etikettpresser i over et tiår, men i Norden har selskapets fokus vært mer på tradisjonell trykking. Inntil nå. For rundt et år siden ble det også gjort en etikettsatsing her nord.
Epson-3-1024x683

Lexit viste ny løsning for 2D-strekkoder

Lexit Group tilbyr løsninger for digitale etiketter og industriell merking. På Scanpack viste de en helt ny maskin fra den franske partneren Markem Imaje.
Lexit-1-1024x683

EPS som er 100 prosent gjenvinnbart

Under Scanpack kom nyheten om at danske STOK Emballage kjøper emballasjevirksomheten til norske BEWI. Packnews var innom BEWI-standen for å se hva de viste på utstillingen.
Bewi-1024x683

STOK Emballage kjøper deler av BEWI

En større forretningsavtale i den nordiske emballasjeindustrien ble annonsert under Scanpack. Det er det danske selskapet STOK Emballage som kjøper emballasjevirksomheten til norske BEWI.
BEWI_baater

Siste nytt

Flying start for Epsons etikettsatsing

Epson har produsert etikettpresser i over et tiår, men i Norden har selskapets fokus vært mer på tradisjonell trykking. Inntil nå. For rundt et år siden ble det også gjort en etikettsatsing her nord.
Epson-3-1024x683

Lexit viste ny løsning for 2D-strekkoder

Lexit Group tilbyr løsninger for digitale etiketter og industriell merking. På Scanpack viste de en helt ny maskin fra den franske partneren Markem Imaje.
Lexit-1-1024x683

EPS som er 100 prosent gjenvinnbart

Under Scanpack kom nyheten om at danske STOK Emballage kjøper emballasjevirksomheten til norske BEWI. Packnews var innom BEWI-standen for å se hva de viste på utstillingen.
Bewi-1024x683

STOK Emballage kjøper deler av BEWI

En større forretningsavtale i den nordiske emballasjeindustrien ble annonsert under Scanpack. Det er det danske selskapet STOK Emballage som kjøper emballasjevirksomheten til norske BEWI.
BEWI_baater