Gourmet-popcorn gjør suksess med ny beholder

PUBLISERT: 8 oktober 2017
OPPDATERT: 26 januar

|

Markedsført gjennom en plastbøtte med skrulokk fra RPC Superfos gjør en dansk oppstartsbedrift suksess med et nytt gourmet-popcorn.

Emballasjen er en viktig del i markedsføringen av det nye gourmetproduktet fra danske Nordic Gourmet Factory i Hjørring. Popcornet har forskjellige smaksvarianter som lakris og sjokolade, og selges i SuperLock plastbeholder fra RPC Superfos.

Emballasjen bygger image
Skrulokket er avgjørende siden den nye popcorntypen gjerne nytes litt om gangen. Det er plass til en liter popcorn i hver beholder, og forbrukeren kan enkelt ta lokket av og på etter behov.

Gründer og direktør for Nordic Gourmet Factory, Tommy Jensen, setter stor pris på den innbydende og funksjonelle emballasjen, da den har stor betydning for den samlede presentasjonen og dermed salget av hans produkt.

– Emballasjen spiller en stor rolle når det gjelder å bygge et image for vårt nye produkt. Vi var ute etter en emballasjeløsning som understreker at vårt gourmet-popcorn er noe helt spesielt, forteller han.

– Løsningen fra RPC Superfos er annerledes enn andre på plastmarkedet, og vi liker veldig godt skrulokket, som er en av grunnene til at valget falt på SuperLock-beholderen.  Dessuten er den lett å stable. Det er et stort pluss for våre distributører når de skal lage butikkutstillinger.

– På denne måten er emballasje med på å fremheve vårt produkt.

Lett gjenkjennelig og allerede en prisvinner
Beholderen er til dels gjennomsiktig og dels dekorert med In-Mould labelling. I kombinasjon med det svarte skrulokket gir emballasjen et helhetsuttrykk som gjør det lett for forbrukerne å kjenne igjen produktet fra Vendsyssel som selges under varemerket «NoCrapGourmet».

Etterspørselen har vært overveldende fra både inn- og utland, opplyser Tommy Jensen. Stadig flere distributører ønsker å forhandle det håndlagde gourmetpopcornet fra Nordic Gourmet Factory.

Lakrisvarianten vant nylig en sølvmedalje i Lakridsfestivalen 2017 i København.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red