Markedsført gjennom en plastbøtte med skrulokk fra RPC Superfos gjør en dansk oppstartsbedrift suksess med et nytt gourmet-popcorn.
Emballasjen er en viktig del i markedsføringen av det nye gourmetproduktet fra danske Nordic Gourmet Factory i Hjørring. Popcornet har forskjellige smaksvarianter som lakris og sjokolade, og selges i SuperLock plastbeholder fra RPC Superfos.
Emballasjen bygger image
Skrulokket er avgjørende siden den nye popcorntypen gjerne nytes litt om gangen. Det er plass til en liter popcorn i hver beholder, og forbrukeren kan enkelt ta lokket av og på etter behov.
Gründer og direktør for Nordic Gourmet Factory, Tommy Jensen, setter stor pris på den innbydende og funksjonelle emballasjen, da den har stor betydning for den samlede presentasjonen og dermed salget av hans produkt.
– Emballasjen spiller en stor rolle når det gjelder å bygge et image for vårt nye produkt. Vi var ute etter en emballasjeløsning som understreker at vårt gourmet-popcorn er noe helt spesielt, forteller han.
– Løsningen fra RPC Superfos er annerledes enn andre på plastmarkedet, og vi liker veldig godt skrulokket, som er en av grunnene til at valget falt på SuperLock-beholderen. Dessuten er den lett å stable. Det er et stort pluss for våre distributører når de skal lage butikkutstillinger.
– På denne måten er emballasje med på å fremheve vårt produkt.
Lett gjenkjennelig og allerede en prisvinner
Beholderen er til dels gjennomsiktig og dels dekorert med In-Mould labelling. I kombinasjon med det svarte skrulokket gir emballasjen et helhetsuttrykk som gjør det lett for forbrukerne å kjenne igjen produktet fra Vendsyssel som selges under varemerket «NoCrapGourmet».
Etterspørselen har vært overveldende fra både inn- og utland, opplyser Tommy Jensen. Stadig flere distributører ønsker å forhandle det håndlagde gourmetpopcornet fra Nordic Gourmet Factory.
Lakrisvarianten vant nylig en sølvmedalje i Lakridsfestivalen 2017 i København.