Gode etiketter stimulerer flere sanser enn synet

PUBLISERT: 5 oktober 2017
OPPDATERT: 26 januar


Utseende på etiketter utgjør bare en del av forbrukernes inntrykk av en emballasje. Merkevarebygging inkluderer flere ting, som følelse og lukt.

Emballasje som stimulerer flere sanser har større påvirkning på forbrukere og hjelper dem å velge et produkt, ifølge Avery Dennison.

– På Labelexpo viste vi for første gang eksklusive etikettmaterialer som får varemerkene til å stå tydeligere frem på hyllene. Dette gir en unik forbrukeropplevelse og endre forbrukernes oppfatning, sier Ralph Olthoff, segmentdirektør for vin og sprit.

Avery Dennison bygget messedeltakelsen på «Pionereering Change», som omfattet blant annet:

Clear Hotmelt – lim for kjølt matemballasje
Etterspørselen etter sunn og lettvint kjølt mat øker i Europa, og dermed også behovet for attraktiv, transparent og informativ emballasje. Mat som oppbevares i temperatur på 0-8°C trenger lim med god festeevne, uten at det gulner. Det nye limet S2045C Clear Hotmelt innfrir dette.

Sensorial Collection for vin, brennevin og håndbrygget øl
Dette er en serie etikettmaterialer som gir et premium, vintage og artistisk uttrykk gjennom myke eller mønstrede overflater.

Black Collection for vin, brennevin og håndbrygget øl
Her benyttes svarte etiketter uten hvite kanter og en overflate som kan være glatt eller preget i forskjellig grad.

Label’Glass technolgy for vin, brennevin, premium mat og kosmetikk
Etiketter der man simulerer effekten av preget glass. Flasker med etiketter som føles og ser ut som glass gir et distinkt og premium merkevareimage.

 

 

Les mer

Kan roboter og KI løse våre største produksjonsutfordringer?

Når R-24, en av de største europeiske robotmessene, finner sted i Odense i Danmark mars, vil fokuset være på KI, den grønne omstillingen og fremtidens arbeidsmarked.
R24_01

Coca-Cola tester flasker uten etikett i Storbritannia

Coca-Cola har startet en midlertidig prøveperiode i Storbritannia om å fjerne etikettene fra 500 ml Sprite-flasker for å forenkle resirkuleringsprosessen.
sprite

Ellco Etikett først med Mark Andy Digital Series HD i Norge

Etikettprodusenten Ellco Etikett har installert en Mark Andy Digital Series HD-presse i sitt anlegg på Gjelleråsen i Nittedal, rett utenfor Oslo.
Ellco-1588

Nå skal det bli andre (kjøtt)boller

I dag lanserte Nortura seks spennende og smakfulle nyheter, deriblant "Slakterens Beste kjøttboller" fra Gilde. På innpakningen er det en QR-kode som gir deg inspirasjon til bruken av det de kaller "Gildes beste kjøttboller noensinne".
nortura_kjottboller

Siste nytt

Kan roboter og KI løse våre største produksjonsutfordringer?

Når R-24, en av de største europeiske robotmessene, finner sted i Odense i Danmark mars, vil fokuset være på KI, den grønne omstillingen og fremtidens arbeidsmarked.
R24_01

Coca-Cola tester flasker uten etikett i Storbritannia

Coca-Cola har startet en midlertidig prøveperiode i Storbritannia om å fjerne etikettene fra 500 ml Sprite-flasker for å forenkle resirkuleringsprosessen.
sprite

Ellco Etikett først med Mark Andy Digital Series HD i Norge

Etikettprodusenten Ellco Etikett har installert en Mark Andy Digital Series HD-presse i sitt anlegg på Gjelleråsen i Nittedal, rett utenfor Oslo.
Ellco-1588

Nå skal det bli andre (kjøtt)boller

I dag lanserte Nortura seks spennende og smakfulle nyheter, deriblant "Slakterens Beste kjøttboller" fra Gilde. På innpakningen er det en QR-kode som gir deg inspirasjon til bruken av det de kaller "Gildes beste kjøttboller noensinne".
nortura_kjottboller