Gjenvinnbar MAP-film med barriere vant to priser

PUBLISERT: 4 oktober 2018
OPPDATERT: 26 januar

||

Med pris i bærekraftkategorien og gullprisen i German Packaging Award har Schur Flexibles gjort seg bemerket. Vi har sett nærmere på vinneremballasjen FlexiClose(re).

Bærekraftig og sirkulær plastemballasje er mildt sagt ettertraktet. Det nye konseptet til Schur Flexibles kan vise seg å være et kinderegg: Emballasjen gir optimal produktbeskyttelse, den er brukervennlig og den har fremragende gjenvinnbarhet.

Toppfilm med barriere laget av polyelefiner
FlexiClose(re) er bygget opp med en C-base bunnfiilm i PP og en fullt gjenvinnbar toppfilm med høy barriere for MAP-pakking. De fleste barrierefilmer på markedet i dag kan ikke materialgjenvinnes, og det er grunnen til all oppmerksomheten for FlexiClose(re).

Toppfilmen er kun laget i av polyolefiner, mens sammenlignbare filmer vanligvis er sammensatt av flere lag med komposittmaterialer. Strukturen FlexiClose(re) gjør det enkelt å separere materialene hos gjenvinningsbedriftene, og det er mange bruksområder for gjenvunnede polyolefiner.

Maskinerbar og gjenlukkbar
Samtidig skal den nye toppfilmen ha gode maskineringsegenskaper og en pålitelig og gjenlukkbar lukkefunksjon. Filmene som ekstruderes hos Schur Flexibles kan skreddersys til kundenes krav.

FlexiClose(re) skal være ideell for ost, skivet kjøtt, tørre matvarer, cerealer, snacks og convenience.

– Emballasjen er perfekt for alle produkter som ikke spises opp etter åpning og trenger gjenlukking, skriver Schur Flexibles i sin pressemelding. Selskapet har hovedkvarter i Neudorf i Østerrike.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar