Franske kaffekapsler lanseres i norsk dagligvare

PUBLISERT: 19 september 2017
OPPDATERT: 26 januar


Det franske premium-kaffemerket L’OR, som betyr gull, lanseres nå i Norge i kaffekapsler som er spesialdesignet for å passe til Nespresso-maskiner.

Espressokapslene er laget i aluminium for optimal bevaring av smak og aroma fra kaffebønnene. I og med at kapslene selges i dagligvarebutikker fra uke 38, blir de tilgjengelige for mange. En eske med 10 kapsler vil koste 34,90.

– Når vi nå tilbyr våre nye kaffekapsler i dagligvarehandelen bidrar vi til kaffedemokrati ved at vi gjør det enkelt for forbrukerne å nyte en god og eksklusiv espressobasert kaffe hver dag,» sier kategoriansvarlig Jon Stang Volden hos Jacobs Douwe Egberts Norge.

Seks spesielt utvalgte varianter
L'ORs kaffe-kapsler er tilgjengelig i seks forskjellige smaker med varierende styrke og intensitet. Hver av dem er spesielt utvalgt for å passe til norske smakpreferanser. Noen av blandingene er for ren espresso og noen er for Lungo.

– L'ORs kapsler er utviklet for kaffeelskere som stiller høye krav til kaffen sin, og vet hvordan en god espresso skal smake. Derfor bruker vi bare nøye utvalgte bønner som håndteres med kjærlighet, respekt og nøyaktighet gjennom hele prosessen. Vi tar kaffe på største alvor, forklarer Jon Stang Volden.

 

 

Les mer

Avfall fra kartongindustrien blir til strømasse i fjøset

Soilfood, et nordisk selskap innen sirkulær økonomi, forsker for tiden på å bruke fiberrike sidestrømmer fra Metsä Boards fabrikker som råstoff til fjøsstrø.
soilfood-wälly

Innovasjoner og bærekraft i fokus på Fachpack i slutten av september

24. – 26. september 2024 vil industriledere, innovatører og eksperter innen emballasjeindustrien igjen samles i Nürnberg, Tyskland. Da legges det til rette for Fachpack. Nürnberg Messe lover å levere et bredt spekter av innovasjoner, bærekraft og nettverksmuligheter, og tiltrekker besøkende fra hele verden.
Messegeschehen / Fair activities in general

Dominos nye printer skriver ut i høy hastighet på flaskekorken

Domino Printing Sciences har lansert en ny serie med raske produkthåndterings- og utskriftsløsninger designet for å støtte drikkevareprodusenter og hjelpe dem med å levere emballasje uten flaskeetiketter av miljømessige og regulatoriske årsaker. Den nye serien skriver ut variable data og maskinlesbare koder, inkludert QR-koder, på korkene for HDPE-emballasje.
Dominov

Det skjer på Scanpack: Hvorfor vi trenger å slutte å demonisere emballasjematerial

Miljøekspert Mark Shayler, som har designet alt fra veier og boligfelt til hvitevarer, elektronikk og emballasje, deler sin innsikt. Med mottoet "det finnes ingen dårlige materialer, bare dårlige systemer", utforsker han årsakene bak den nåværende klimakrisen. Men fremfor alt – hvordan vi kan overvinne det.
Marc-Shaylerx

Siste nytt

Avfall fra kartongindustrien blir til strømasse i fjøset

Soilfood, et nordisk selskap innen sirkulær økonomi, forsker for tiden på å bruke fiberrike sidestrømmer fra Metsä Boards fabrikker som råstoff til fjøsstrø.
soilfood-wälly

Innovasjoner og bærekraft i fokus på Fachpack i slutten av september

24. – 26. september 2024 vil industriledere, innovatører og eksperter innen emballasjeindustrien igjen samles i Nürnberg, Tyskland. Da legges det til rette for Fachpack. Nürnberg Messe lover å levere et bredt spekter av innovasjoner, bærekraft og nettverksmuligheter, og tiltrekker besøkende fra hele verden.
Messegeschehen / Fair activities in general

Dominos nye printer skriver ut i høy hastighet på flaskekorken

Domino Printing Sciences har lansert en ny serie med raske produkthåndterings- og utskriftsløsninger designet for å støtte drikkevareprodusenter og hjelpe dem med å levere emballasje uten flaskeetiketter av miljømessige og regulatoriske årsaker. Den nye serien skriver ut variable data og maskinlesbare koder, inkludert QR-koder, på korkene for HDPE-emballasje.
Dominov

Det skjer på Scanpack: Hvorfor vi trenger å slutte å demonisere emballasjematerial

Miljøekspert Mark Shayler, som har designet alt fra veier og boligfelt til hvitevarer, elektronikk og emballasje, deler sin innsikt. Med mottoet "det finnes ingen dårlige materialer, bare dårlige systemer", utforsker han årsakene bak den nåværende klimakrisen. Men fremfor alt – hvordan vi kan overvinne det.
Marc-Shaylerx