Franske kaffekapsler lanseres i norsk dagligvare

PUBLISERT: 19 september 2017
OPPDATERT: 26 januar


Det franske premium-kaffemerket L’OR, som betyr gull, lanseres nå i Norge i kaffekapsler som er spesialdesignet for å passe til Nespresso-maskiner.

Espressokapslene er laget i aluminium for optimal bevaring av smak og aroma fra kaffebønnene. I og med at kapslene selges i dagligvarebutikker fra uke 38, blir de tilgjengelige for mange. En eske med 10 kapsler vil koste 34,90.

– Når vi nå tilbyr våre nye kaffekapsler i dagligvarehandelen bidrar vi til kaffedemokrati ved at vi gjør det enkelt for forbrukerne å nyte en god og eksklusiv espressobasert kaffe hver dag,» sier kategoriansvarlig Jon Stang Volden hos Jacobs Douwe Egberts Norge.

Seks spesielt utvalgte varianter
L'ORs kaffe-kapsler er tilgjengelig i seks forskjellige smaker med varierende styrke og intensitet. Hver av dem er spesielt utvalgt for å passe til norske smakpreferanser. Noen av blandingene er for ren espresso og noen er for Lungo.

– L'ORs kapsler er utviklet for kaffeelskere som stiller høye krav til kaffen sin, og vet hvordan en god espresso skal smake. Derfor bruker vi bare nøye utvalgte bønner som håndteres med kjærlighet, respekt og nøyaktighet gjennom hele prosessen. Vi tar kaffe på største alvor, forklarer Jon Stang Volden.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red