Fotokromatisk blekk brukt på kampanje i Mexico

PUBLISERT: 14 desember 2017
OPPDATERT: 26 januar


Chromatic Technologies Inc. (CTI) i Colorado Springs, USA, leverte fotokromatiske trykkfarger til kampanjen «Hvor er Chester» for Cheetos i Mexico.

Merkevareeieren gjemte Chester fra posen sin og gjorde ham synlig kun i sollys i en kampanje som gikk i Mexico denne høsten. På denne måten vekket de forbrukernes oppmerksomhet, ifølge en artikkel på CTIs hjemmesider.

Inni Cheetos-posene kunne forbrukerne finne produkter og kuponger med poeng som ga tilgang til Chester skotøy, Chester klær og Chester selfiestand til forbløffende priser. Chester dukket opp 16 forskjellige positurer i hele Cheetos-porteføljen.

Posene viser et forstørrelsesglass med en hvit sirkel til emballasjen tas med ut i sollyset. Der dykker Chester opp bak forstørrelsesglasset.

– En av utfordringene med å bruke smart teknologi er å finne bruksområder som ikke bare er en gimmick, men har en meningsfull forbindelse med varemerket, sier Barry MacCann, som leder nylanseringer i CTI.

– Det ultimate målet er å løfte produktsalget, men hvis det skal ha varig virkning, må kampanjen kommunisere med forbrukere på en måte som forsterker varemerkets personlighet og hva det lover.

CTI utviklet den oransje og kullfargede trykkfargen sammen med konverteringsbedriften American Poly del Norte i Mexico. Teknisk sett er kampanjen for Cheetos i Mexico den største kommersialiseringen og distribusjonen av fotokromatisk teknologi på et stort snacksvaremerke i verden noensinne.

 

 

Les mer

Strategiskt samarbeid for å utvikle nedbrytbare matemballasjer

Walki har inngått et strategisk partnerskap med det franske oppstartsselskapet Lactips for å lage fullstendig biologisk nedbrytbar, plastfri matemballasje ved bruk av naturlige polymerer.
walki_teabag_chocolate-bar_Lactipsx

Sverige: Urettferdig plastposeskatt avviklet

Den mislykkede skatten i Sverige som også rammet nye, ikke-fossile og komposterbare poser er nå fjernet. Nå stiger salget av de bærekraftige alternativene som ser ut som, men ikke er de tradisjonelle plastposene.
Gaia-1x

Flying start for Epsons etikettsatsing

Epson har produsert etikettpresser i over et tiår, men i Norden har selskapets fokus vært mer på tradisjonell trykking. Inntil nå. For rundt et år siden ble det også gjort en etikettsatsing her nord.
Epson-3-1024x683

Lexit viste ny løsning for 2D-strekkoder

Lexit Group tilbyr løsninger for digitale etiketter og industriell merking. På Scanpack viste de en helt ny maskin fra den franske partneren Markem Imaje.
Lexit-1-1024x683

Siste nytt

Strategiskt samarbeid for å utvikle nedbrytbare matemballasjer

Walki har inngått et strategisk partnerskap med det franske oppstartsselskapet Lactips for å lage fullstendig biologisk nedbrytbar, plastfri matemballasje ved bruk av naturlige polymerer.
walki_teabag_chocolate-bar_Lactipsx

Sverige: Urettferdig plastposeskatt avviklet

Den mislykkede skatten i Sverige som også rammet nye, ikke-fossile og komposterbare poser er nå fjernet. Nå stiger salget av de bærekraftige alternativene som ser ut som, men ikke er de tradisjonelle plastposene.
Gaia-1x

Flying start for Epsons etikettsatsing

Epson har produsert etikettpresser i over et tiår, men i Norden har selskapets fokus vært mer på tradisjonell trykking. Inntil nå. For rundt et år siden ble det også gjort en etikettsatsing her nord.
Epson-3-1024x683

Lexit viste ny løsning for 2D-strekkoder

Lexit Group tilbyr løsninger for digitale etiketter og industriell merking. På Scanpack viste de en helt ny maskin fra den franske partneren Markem Imaje.
Lexit-1-1024x683