Først i Norden med digital-presse fra Konica Minolta

PUBLISERT: 15 januar 2018
OPPDATERT: 26 januar


Lundéns Tryckeri i Partille utenfor Göteborg er først i Norden med en investering i Accuriolabel 190 digital etikettpresse fra Konica Minolta.

I tillegg til den digitale etikettpressen har Lundéns Tryckeri også investert i konverteringsmaskinen GM dc330 miniFLEX med UV-lakkverk, spotlakkering, laminering, foliering, stansing, rensdragning og slit/rewind.

Fra rull til rull
AccurioLabel bygger på Konica Minoltas suksessrike arkpresse C1070 og trykker fra rull til rull uten behov for spesialmedier eller forbehandling av overflaten med coating eller primer.

Konica Minoltas nye etikettpresse er forberedt med bypass som gir mulighet for å kjøre konverteringsmaskinen on-line. Den har også aktiv web-guide, visningsbord for proofing og flere forbedringer i rullinnstillingene.

Mediabredde; 330 eller 250 mm. Hastighet: 9,45, 13, 5 eller 18,9 m/min.

Nytenkende løsninger
– Vårt mål er å kunne hjelpe våre kunder med konkurransekraftige og nytenkende løsninger innenfor etikettproduksjon og andre deler av industrielt print. Det er et nytt fokusområde for oss i Konica Minolta, sier Mikael Pettersson.

Lundéns har alltid hatt som ambisjon å være et moderne trykkeri med et bredt sortiment av trykksaker. De benytter i dag ulike trykkteknikker som digital- og flexotrykk. En stor del av virksomheten består av trykking av etiketter som for eksempel brukes til produktinformasjon på forskjellige typer produkter.

– Vi har en stund fundert på hvordan vi skal videreutvikle vår digitale produksjon, forteller Hans Sandén, VD i Lundéns Tryckeri. – Konica Minolta har presentert både en forretningsløsning og et produkt som oppfyller våre utviklingsbehov og våre kunders krav til kvalitet.

 

 

Les mer

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex

Siste nytt

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex