Først i Norden med digital-presse fra Konica Minolta

PUBLISERT: 15 januar 2018
OPPDATERT: 26 januar


Lundéns Tryckeri i Partille utenfor Göteborg er først i Norden med en investering i Accuriolabel 190 digital etikettpresse fra Konica Minolta.

I tillegg til den digitale etikettpressen har Lundéns Tryckeri også investert i konverteringsmaskinen GM dc330 miniFLEX med UV-lakkverk, spotlakkering, laminering, foliering, stansing, rensdragning og slit/rewind.

Fra rull til rull
AccurioLabel bygger på Konica Minoltas suksessrike arkpresse C1070 og trykker fra rull til rull uten behov for spesialmedier eller forbehandling av overflaten med coating eller primer.

Konica Minoltas nye etikettpresse er forberedt med bypass som gir mulighet for å kjøre konverteringsmaskinen on-line. Den har også aktiv web-guide, visningsbord for proofing og flere forbedringer i rullinnstillingene.

Mediabredde; 330 eller 250 mm. Hastighet: 9,45, 13, 5 eller 18,9 m/min.

Nytenkende løsninger
– Vårt mål er å kunne hjelpe våre kunder med konkurransekraftige og nytenkende løsninger innenfor etikettproduksjon og andre deler av industrielt print. Det er et nytt fokusområde for oss i Konica Minolta, sier Mikael Pettersson.

Lundéns har alltid hatt som ambisjon å være et moderne trykkeri med et bredt sortiment av trykksaker. De benytter i dag ulike trykkteknikker som digital- og flexotrykk. En stor del av virksomheten består av trykking av etiketter som for eksempel brukes til produktinformasjon på forskjellige typer produkter.

– Vi har en stund fundert på hvordan vi skal videreutvikle vår digitale produksjon, forteller Hans Sandén, VD i Lundéns Tryckeri. – Konica Minolta har presentert både en forretningsløsning og et produkt som oppfyller våre utviklingsbehov og våre kunders krav til kvalitet.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar