Fordypningsdag om etiketter på Empack Malmö 

PUBLISERT: 16 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar


Etiketter, standardarder, sporbarhet og digitalisering står på agendaen på LabelDay, som arrangeres av Grafokett og Empack Malmö 6. februar.

Globale aktører utfordres til å digitalisere vareflyten, noe som stiller nye kraven til etikettene. Forskjellige lover og bransjeregler i de enkelte landene gjør situasjonen enda mer kompleks.

– Bedriftene må øke kunnskapen om merking og utvikle den tradisjonelle etiketten til noe større, nemlig en verdifull og innovativ informasjonsbærer, skriver arrangørene.

Den 6. februar går Grafokett og Empack Malmö sammen om å arrangere LabelDay, en halvdagskonferanse som tar et dypdykk i den siste utvikling i etikettering. Det skal fokuseres spesielt på sporbarhet, digitalisering og standarder.

– I Grafokett jobber vi daglig med spørsmål som berører innovasjoner i merking, digitalisering, sporbarhet og datainnsamling i eksisterende varestrømmer, sier Olof Hultberg, CTO i Grafokett.

Flere talere vil holde foredrag om emner som «etikettering for digital transformasjon i forsyningskjeden», sporbarhet og standardisering.

LabelDay arrangeres i forbindelse med Empack Malmö, og begge arrangementene har kostnadsfri inngang når man registrere seg på hjemmesiden

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red