Etiketter, standardarder, sporbarhet og digitalisering står på agendaen på LabelDay, som arrangeres av Grafokett og Empack Malmö 6. februar.
Globale aktører utfordres til å digitalisere vareflyten, noe som stiller nye kraven til etikettene. Forskjellige lover og bransjeregler i de enkelte landene gjør situasjonen enda mer kompleks.
– Bedriftene må øke kunnskapen om merking og utvikle den tradisjonelle etiketten til noe større, nemlig en verdifull og innovativ informasjonsbærer, skriver arrangørene.
Den 6. februar går Grafokett og Empack Malmö sammen om å arrangere LabelDay, en halvdagskonferanse som tar et dypdykk i den siste utvikling i etikettering. Det skal fokuseres spesielt på sporbarhet, digitalisering og standarder.
– I Grafokett jobber vi daglig med spørsmål som berører innovasjoner i merking, digitalisering, sporbarhet og datainnsamling i eksisterende varestrømmer, sier Olof Hultberg, CTO i Grafokett.
Flere talere vil holde foredrag om emner som «etikettering for digital transformasjon i forsyningskjeden», sporbarhet og standardisering.
LabelDay arrangeres i forbindelse med Empack Malmö, og begge arrangementene har kostnadsfri inngang når man registrere seg på hjemmesiden.