Fordypningsdag om etiketter på Empack Malmö 

PUBLISERT: 16 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar


Etiketter, standardarder, sporbarhet og digitalisering står på agendaen på LabelDay, som arrangeres av Grafokett og Empack Malmö 6. februar.

Globale aktører utfordres til å digitalisere vareflyten, noe som stiller nye kraven til etikettene. Forskjellige lover og bransjeregler i de enkelte landene gjør situasjonen enda mer kompleks.

– Bedriftene må øke kunnskapen om merking og utvikle den tradisjonelle etiketten til noe større, nemlig en verdifull og innovativ informasjonsbærer, skriver arrangørene.

Den 6. februar går Grafokett og Empack Malmö sammen om å arrangere LabelDay, en halvdagskonferanse som tar et dypdykk i den siste utvikling i etikettering. Det skal fokuseres spesielt på sporbarhet, digitalisering og standarder.

– I Grafokett jobber vi daglig med spørsmål som berører innovasjoner i merking, digitalisering, sporbarhet og datainnsamling i eksisterende varestrømmer, sier Olof Hultberg, CTO i Grafokett.

Flere talere vil holde foredrag om emner som «etikettering for digital transformasjon i forsyningskjeden», sporbarhet og standardisering.

LabelDay arrangeres i forbindelse med Empack Malmö, og begge arrangementene har kostnadsfri inngang når man registrere seg på hjemmesiden

 

 

Les mer

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex

Siste nytt

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex