Fleksibel emballasje passerer 250 milliarder USD

PUBLISERT: 26 november 2017
OPPDATERT: 26 januar

Markedet for fleksibel emballasje vil passere 250 milliarder USD i 2024, ifølge en ny rapport. Mat og drikkevarer står for over halvparten av volumet.

I 2015 sto mat og drikkevarebransjen for over halvparten av de total volumene for fleksible emballasje, og forbruket er forventet å vokse betydelig de neste årene.

Beskytter produktet og øker holdbarheten
Økt levestandard og endrede forbrukerpreferanser mot hygiene og mattrygghet har positiv innvirkning på markedsandelen for fleksibel emballasje i denne sektoren.

Fleksibel emballasje er en beholder som kan endre fasong i fylt tilstand. Utviklingen av fleksible filmer har gitt en sunn vekst i hele industrien, som er det nest største emballasjesegmentet på grunn av de fordelaktige egenskapene.

Fleksibel emballasje blir mye brukt til sjokolade, frossen mat og hurtig bevegelig forbrukervarer (FMCG). Kombinasjonen av polymer, papir og aluminium bidrar til å dekke og beskytte produktene og øke holdbarheten.

Rapporten er laget av Global Market Insight og kan lastes ned her: https://gminsights.wordpress.com/2017/03/03/flexible-packaging-market/

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red