Finsk bjørkevann i «treflaske» lanseres i UK

PUBLISERT: 8 februar 2016
OPPDATERT: 26 januar

||

Bjørkevann, eller rettere sagt sevje fra bjørk, er en populær drikk i Finland. Nå lanseres drikken i Storbritannia i en emballasje som ser ut som en trestamme.

Den er firmaet TÅPPED som lanserer bjørkesevjen i tre smaker pakket i sylindriske kartongflasker med en grafisk design som ligner en bjørkestamme. Selve sevjen tappes tidlig på våren direkte fra bjørk i finske skoger. Sevjen er rik på vitaminer, mineraler og antioksidanter.

Det engelske designhuset Horse har bidratt til å utvikle den originale emballasjen.

I sylindriske kartongflasker
– Selv om sevje fra bjørk og andre trær er tradisjonell drikke i Finland og andre deler av verden, som i Canada, er trevann et helt nytt konsept i Storbritannia. Vi fikk oppdraget å skape en innovativ og iøynefallende emballasje, som også skulle informere forbrukerne om produktet, sier Ian Firth i Horse.

Resultatet ble en sylindrisk flaske på 25 cl laget av aseptisk, næringsmiddelgodkjent LamiCan-kartong fra finske LamiCan Oy. Emballasjen trykkes med et bjørkestammemønster og leveres med sugerør i samme utseende som tilbehør.

TÅPPED Birch Water finnes i tre smaker: Naturell, blåbær og tyttebær, samt eple og ingefær.

Det finske bjørkevannet ble lansert i Storbritannia på forsommeren 2015 hos forskjellige forhandlere som Whole Foods Market, Harrod

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar